استاندار آذربایجان غربی:

خسارت ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومانی کرونا به اقتصاد آذربایجان غربی

۱۳۹۹/۰۳/۰۱ - ۰۸:۱۲:۰۵
کد خبر: ۱۰۰۵۲۵۱
خسارت ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومانی کرونا به اقتصاد آذربایجان غربی
استاندار آذربایجان غربی با اشاره به ارزیابی های اولیه انجام گرفته در خصوص خسارت های کرونا به اقتصاد استان گفت: کرونا تا به امروز ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان به صنعت،گردشگری، خدمات و کشاورزی استان خسارت وارد کرده است.
به گزارش برنا آذربایجان غربی؛ محمدمهدی شهریاری استاندار آذربایجان غربی در سی و هفتمین جلسه ستاد استانی مقابله و مدیریت بیماری کرونا، با آرزوی قبولی طاعات و عبادات مردم در ماه مبارک رمضان و تبریک فرا رسیدن عید سعید فطر و نیز سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر تصریح کرد: از روزهای نخست شیوع کرونا که با شتاب زدگی و بعضا کمبود تجهیرات همراه بود امروز به مدیریتی باثبات که الگویی معتبر برای دیگر کشورهای جهان است رسیده ایم.

وی افزود: کشورهای اروپایی با همه توانمندی در امکانات، هنوز دچار شتاب زدگی هستند و مدیریت ایران با همه کمبودهای ناشی از تحریم، به اذعان سازمان بهداشت جهانی یک الگوی فاخر است.

شهریاری گفت: بخش عمده تجربه موفق ایران در مدیریت کرونا به تجهیز و توسعه امکانات بهداشتی درمانی برمی گردد که بخوبی این امر از شبکه های بهداشت تا توسعه بیمارستانی نمود دارد.

استاندار آذربایجان غربی به تلاشهای رسانه های بیگانه برای زیر سوال بردن دستاوردهای کشور نیز اشاره کرد و افزود: با وجود همه تبلیغات منفی شبکه های رسانه های خارجی، مردم بخوبی پای کار آمدند و با اجرای مصوبات ستاد ملی، وضعیت مقبولی را در کشور رقم زدند.

محمدمهدی شهریاری به تلاش مجموعه های مختلف استانی از جمله دانشگاه علوم پزشکی، صدا و سیما، رسانه ها، خیرین، گروه های جهادی، بسیج، ارتش، نیروی انتظامی، سازمانهای مردم نهاد، سربازان گمنام و دستگاه های اطلاعاتی و تولید کنندگان محصولات سلامت محور در مدیریت کرونا در استان نیز اشاره کرد و افزود: تلاش این مجموعه ها قابل تقدیر و ستودنی است.

وی تصریح کرد: در روزهای سخت کرونا گمرک استان نیز در ترخیص کالاهای بهداشتی و ضدعفونی کننده همکاری بسیاری خوبی داشته که قابل تقدیر است.

مقام عالی استان در ادامه با بیان اینکه کرونا تمام نشده و باید یاد بگیریم با رعایت دستورالعمل های بهداشتی با این ویروس تا زمان یافتن واکسن زندگی کنیم گفت: صنوف و برخی فعالیتهای اقتصادی از روزهای آتی نیز شروع بکار می کنند و نقش دستگاه های نظارتی در کنترل دستورالعمل های بهداشتی بسیار حائز اهمیت است.

شهریاری خاطر نشان کرد: متاسفانه هنوز بخشی از مردم کرونا را جدی نگرفته و بخشی نیز در رعایت دستورالعمل های بهداشتی کوتاهی می کنند که می طلبد این افراد با جدیت بیشتری نسبت به قطع زنجیره انتقال اهتمام داشته باشند.

نظر شما