جلسات ستاد ساماندهی امور جوانان علی آباد کتول بدون خروجی/ مسئولین شهرستان رفع تکلیف نکنند

۱۳۹۹/۰۳/۰۱ - ۱۸:۳۲:۳۰
کد خبر: ۱۰۰۵۴۲۸
جلسات ستاد ساماندهی امور جوانان علی آباد کتول بدون خروجی/ مسئولین شهرستان رفع تکلیف نکنند
اولین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان علی آباد کتول در حالی برگزار شد که مسئولین رغبت چندانی به این جلسه و امور جوانان نشان ندادند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا از علی آباد کتول: اولین جلسه ستاد ساماندهی جوانان شهرستان علی آباد کتول با موضوع أوقات فراغت و کاهش آسیب های اجتماعی با عدم حضور فرماندار شهرستان علی آباد کتول به عنوان رئیس جلسه برگزار شد.

احسان امینی عضو مجمع جوانان استان و دبیر سمن جوانان طریقت سلامت در این جلسه ضمن انتقاد از عملکرد مسئولین شهرستانی در امور جوانان اظهار کرد: در روزهای سخت کرونا که سمن های مردم نهاد شهرستان تمام همت خود را در جهت کاهش آسیب به شهروندان و مقابله با کرونا انجام داده اند اما متاسفانه عدم همراهی عالی ترین مقام دولت در شهرستان با سمن های جوانان موجبات گله مندی سمن های جوانان را فراهم آورد.

وی افزود: با توجه به تشکیل ستاد ساماندهی جوانان در بعد کشوری ، استانی و شهرستانی اما گویا این ستاد اهمیتی برای مسئولین شهرستان علی آباد کتول ندارد.

وی تاکید کرد: در جلسات این ستاد نه تنها مسئولین تمایل چندانی نشان نمیدهند بلکه به تناسب هیچ خبری از حضور روابط عمومی ها و خبرنگاران هم نیست.

امینی همچنین از نحوه و روال برگزاری این جلسات نیز انتقاد کرد و افزود: هدف برگزاری این جلسات از قبل تعیین نشده و متاسفانه روسای ادارات و حتی جایگزین آنان نیز در این جلسات حضور پیدا نمیکنند و گزارشات عملکرد ادارات با موضوع جلسه مرتبط نیست که عملا رفع تکلیف صورت میگیرد.

وی در ادامه گفت: بایستی در این جلسات علاوه بر گزارش ادارات ایده ها و طرح ها نیز ارائه و بررسی شود تا حداقل خروجی هر جلسه یک طرح مصوب داشته باشد.

دبیر سمن جوانان طریقت سلامت در بخشی دیگر از سخنان خود تصریح کرد: ورزش قهرمانی و توسعه فرهنگ ورزشی بهترین راه برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی می باشد و باید تلاش شود تا شهرستان علی آبا کتول حداقل یک تیم ورزشی محبوب در لیگ کشور که مورد علاقه شهروندان نیز باشد داشته باشد .

وی همچنین به ریشه یابی آسیب های اجتماعی شهرستان از طریق پرونده های قضایی اشاره کرد و گفت: با بررسی و ریشه یابی این آسیب ها میتوان به اقتضای نوع فراوانی یک آسیب تصمیمات و فعالیت های درست را اجرایی کرد.

امینی در پایان گفت: با توجه به سلسله جلساتی که در چند هفته گذشته با روسای ادارات برگزار شد پیشنهاد میشود اعضای ستاد به تدوین تقویم شش ماهه به منظور توجه به حوزه های مختلف و مهم جوانان بپردازند.

در ادامه علیرضا شکی دبیر سمن فاتحان بصیرت اظهار کرد: همانطور که مطلع هستید وظایف سمن های مردم نهاد مطالبه گری در حوزه های اجتماعی می باشد ضمن اینکه در حوزه ورزش همگانی نیز میتوانیم فعالیت های مفیدی داشته باشیم.

وی همچنین گزارشی از فعالیت دو سمن جوانان شهرستان در پیشگیری از کرونا ارائه داد و بیان داشت:  تهیه و توزیع هزار بسته مواد غذایی بین نیازمندان، برگزاری مسابقات اینترنتی، تولید 5 هزار گان و لباس پزشکی و تولید محتوا ی استانی توسط کمیته پیشگیری از کرونا سمن های جوانان داشتیم  در حوزه ی مقابله با کرونا از جمله اقدامات این سمن ها بوده است اما متاسفانه درخواست های متعددی که از دفتر فرمانداری جهت پشتیبانی و حمایت از این فعالیت ها شد بی پاسخ ماند.

 

نظر شما