نجات گردشگر گرفتار در ارتفاعات مخملکوه خرم آباد

۱۳۹۹/۰۳/۰۳ - ۱۵:۰۲:۵۰
کد خبر: ۱۰۰۶۱۰۷
نجات گردشگر گرفتار در ارتفاعات مخملکوه خرم آباد
گردشگر 39 ساله که در ارتفاعات مخملکوه گیر افتاده بود توسط تیم واکنش سریع جمعیت هلال احمر به ارتفاعات پایین منتقل شد.

به گزارش خبرگزاری برنااز لرستان؛ صارم رضایی مدیر عامل جمعیت هلال احمر لرستان  با اعلام این خبر اظهارکرد:نیروهای آتش نشانی پس از ۴ ساعت تلاش به دلیل صعب العبور بودن منطقه امکان دسترسی به مصدوم رو نداشتند ساعت ۲۲ شب اعلام کمک کردند که بلافاصله تیم واکنش سریع به محل حادثه اعزام شد.

او ادامه داد: نجاتگران تیم واکنش سریع پس از دوساعت کوهپیایی در شیب ۷۰ درجه به فرد مصدوم رسیدند که به دلیل تشنگی و افت فشار شرایط مساعدی نداشت،پس از اقدامات اولیه و بستن دو کارگاه تخصصی مصدوم را به منطقه امن منتقل نمودند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر لرستان تصریح  کرد: ساعت ۵ صبح پس از ۷ ساعت عملیات سخت و طاقت فرسا  این عملیات به موفقیت به پایان رسید و در حال حاضر حال عمومی این گردشگر خوب می باشد.

او با بیان اینکه ارتفاعات مخملکوه گرچه ساده به نظر می رسد اما از جمله کوههای صعب العبور استان است و صعود به آن بسیار سخت می باشد گفت : کوهنوردان عزیز با دریافت اطلاعات و داشتن راهنما اقدام به صعود به این ارتفاعات رو داشته باشند.

رضایی بیان کرد : تیم پنج نفره واکنش سریع به همراه فرمانده این تیم ، یک دستگاه آمبولانس، یک دستگاه خودرو ست نجات با تجهیزات فنی کوهستان با محل حادثه حضور داشتند و پس از ساعت ها تلاش بی وقفه موفق به  نجات جان این گردشگر شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر لرستان  خاطرنشان کرد:هم استانی های عزیز در صورت مشاهده هرگونه حادثه با ندادی امداد 112 جمعیت هلال احمر تماس حاصل نموده و عزیزان ما در جمعیت هلال احمر بصورت شبانه روزی آماده پاسخگویی و امدادرسانی به این عزیزان را دارند.

 

نظر شما