لزوم برخورد قضایی بامتخلفین پروتکل های بهداشتی مبارزه با کرونا/ضرورت تعطیلی ادارات لرستان در روزهای گرم کرونایی

۱۳۹۹/۰۳/۰۴ - ۲۰:۱۴:۵۱
کد خبر: ۱۰۰۶۴۸۳
لزوم برخورد قضایی بامتخلفین پروتکل های بهداشتی مبارزه با کرونا/ضرورت تعطیلی ادارات لرستان در روزهای گرم کرونایی

متاسفانه  علیرغم اینکه کرونا در بسیاری از مناطق کشورمان تقریبا مهار و به وضعیت سفید رسیده استان لرستان علیرغم همه  تلاپش های ستاد مبارزه با کرونا  در استان همچنان در وضعیت هشدار و نامطلوب قرار دارد و در برخی از شهر های استان به قرمزرسیده است .

با وجود تاکید فراوان مسئولان ذیربط و لزوم رعایت موارد ایمنی و بهداشتی برای مقابله با این ویروس منحوس وبد خیم اما عدم فاصله گذاری اجتماعی و بی توجهی محض و غیر قابل باور برخی از مردم به نکات ایمنی در استان باعث تشدید این ویروس در شهرهای  خرم آباد ،بروجرد ،دورود و دلفان شده است .

مهمترین دلیل روند صعودی یا شروع پیک  کرونا  در این شهر ها عدم رعایت نکات  پیش پا افتاده همچون عدم استفاده از دستکش ،ماسک و ژل ضد عفونی در بین مردم در مراکز عمومی و ادارات استان بوده که  باعث تشدید این بیماری و ویروس در استان شده است .

متاسفانه  بر اساس اخبار موثق ولی تایید نشده  خبرنگاران ما برخی از کارمندان ساعی و پر تلاش برخی از ادارات خرم آباد و دیگر شهرستانهای استان با توجه به عدم رعایت  ارباب رجوع  به ویروس کرونا مبتلا و آزمایش این عزیزان مثبت اعلام شده است .

از استاندار لرستان ، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان و مسئولان ستاد مبارزه با ویروس کرونا انتظار داریم  با صدور مصوبه ی  در این روزهای حساس و گرم کرونایی نسبت به تعطیلی ادارات  شهر های  قرمز اقدام و یا با دستور العملی های  ضربتی و برخوردار با هنجار شکنان کرونایی  در مراکز عمومی و ادارات مانع از تشدید بیماری  منحوس کرونا در استان شوند .

خبر های رسیده از خرم آباد مبنی بر مثبت اعلام شدند تست کرونای کارکنان شریف برخی نهادها و ادارات خدماتی و خدمتگذار خرم آباد و دیگر شهر ها بازی باخت باخت برای مدیریت ارشد استان ،کارکنان شریف ادارات و مردم خواهد بود و عایدی خوبی برای ما در برنخواهد داشت .

امیدواریم با درایت ستاد مبارزه با کرونا به ریاست استاندار لرستان شاهد رعایت  پروتکل های بهداشتی مبارزه با کرونا در استان باشیم تا کارکنان شریف و خدوم ادارات و بانکهای  استان و مردم از خطر ابتلا به این ویروس در امان باشند و با متخلفین و کسانی که پروتکل های بهداشتی را رعایت نمی کنند برخورد شید قضایی صورت گیرد.

در روزهایی که برخی از شهر های لرستان از جمله خرم آباد ،دلفان ،بروجرد  و دورود  فاصله اجتماعی را فراموش کرده اند و پرداختن به تفریح و دید و بازدید و نشستن در پارکها و تفرجگاه‌ها را بر سلامت فرزندان، پدران و مادران سالمندشان ترجیح داده اند شاهدیم که وضعیت این  مناطق از استان وضعیت قرمز نیز خطرناکتر شده است.

هوای  مطلوب خرداداماه خرم آباد موجب شد تا بسیاری از مردم با قرنطینه خانگی خداحافظی کنند و بساط تفریحشان را نه تنها در پارکها که درتفریح گاه ها و طبیعت اطراف شهر پهن کنند.  

 برخی نیز با خوش خیالی فرضیه گرم شدن هوا و نابودی ویروس را به این مصوبه گره زدند و بدون توجه به رعایت ضوابط بهداشتی، مهمانی ها و دورهمی های خانوادگی را ازسرگرفته و کرونا را در میان شب نشینی های بهاری خود به دست فراموشی سپردند.

رفته رفته مراسم تشییع و تدفین جنبه عمومی پیدا کرد و بسیاری از خانواده ها چهلم رفتگان خود را که در اوج کرونا بدون مراسم خاکسپاری شده بودند را برگزار کردند و بار دیگر آرامستان های شهر مملو از مردم شد.

این عوامل خودباعث تشدید ویروس کرونا در استان شده و در صورت عدم رعایت نکات بهداشتی و ایمنی نباید فعلا شاهد وضعیت سفید و عادی در استان باشیم .

یاداشت :محمود داودی نژاد

 

نظر شما