معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای گلستان عنوان کرد:

امکان توسعه جدید از منابع آب استان وجود ندارد/ استفاده از منابع آب نامتعارف برای تامین کمبود آب استان

۱۳۹۹/۰۳/۰۶ - ۱۱:۵۸:۳۳
کد خبر: ۱۰۰۶۹۵۵
امکان توسعه جدید از منابع آب استان وجود ندارد/ استفاده از منابع آب نامتعارف برای تامین کمبود آب استان
معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای گلستان اظهار کرد: پس از بهره برداری از سدهای در حال ساخت و آماده ساخت ، دیگر امکان توسعه جدید از منابع آب استان وجود ندارد و برای تامین کمبود آب استان باید به سراغ منابع آب های نامتعارف از قبیل پساب ها، زه آب ها و آب دریا برویم.

به گزارش خبرگزاری برنا از گرگان: حسین دهقان در جلسه کمیته محیط زیست و حفاظت کیفی منابع آب با موضوع هماهنگی استفاده از پساب تصفیه خانه فاضلاب شهری استان که با حضور  معاون بهره برداری و توسعه شرکت آب و فاضلاب استان و مدیران دو شرکت برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به بهره برداری از 4 تصفیه خانه فاضلاب بندرگز، بندرترکمن، کردکوی و بخشی از تصفیه خانه گرگان با مجموع حجم پساب تولیدی حدود 440 لیتر در ثانیه ، ضرورت دارد برای کمک به جبران بخشی از افت سطح آب زیرمینی، نیاز بخش صنعت ، تامین بخشی از کمبود آب شرب استان از طریق جایگزینی پساب با منابع تامین آب سایر مصارف و ... سناریوهای مختلف استفاده از پساب تصفیه خانه های شهری استان مطالعه و اجرایی شوند.

وی افزود: بر اساس دستورالعمل تخصیص پساب توجه ویژه ای به استفاده از ظرفیت های سرمایه گذاری بخش خصوصی برای تکمیل و یا اجرای شبکه جمع آوری فاضلاب شده است . بر همین اساس مقرر شد با توجه به نیازمندیها و افق توسعه استان سرفصل ها و محور های مطالعات توسط دو شرکت احصاء تا با استفاده از مشاورین ذیصلاح و انجام مطالعات فنی و اقتصادی، طرح های مناسب ارائه شود.

وی افزود:  تشکیل کمیته راهبردی و برگزاری مستمر جلسات این کمیته در نیل به اهداف بهره برداری از پساب فاضلاب شهری از مصوبات این جلسه بود.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز