مدیر کل شیلات گلستان خبر داد:

شناسایی متقاضیان پرورش ماهیان خاویاری در مزارع منفرد

۱۳۹۹/۰۳/۰۶ - ۱۵:۱۲:۴۷
کد خبر: ۱۰۰۷۰۶۴
شناسایی متقاضیان پرورش ماهیان خاویاری در مزارع منفرد
مدیر کل شیلات گلستان گفت: با توجه به ضرورت پشتیبانی از مجتمع پرورش ماهیان خاویاری گمیشان جهت تامین بچه ماهی این مجتمع در سالهای آتی، ادارات شهرستان ها نسبت به برنامه ریزی و پیگیری های لازم جهت شناسایی متقاضیان پرورش ماهی خاویاری در مزارع منفرد اقدام نمایند.

به گزارش خبرگزاری برنا از گرگان: سید جواد قدس علوی اظهار کرد: جهت تامین بچه ماهی مجتمع پرورش ماهیان خاویاری گمیشان باید راه اندازی حداقل 3 مزرعه در هر شهرستان مد نظر قرار دهیم و برای اخذ مجوزهای لازم و احداث ابنیه های مورد نیاز پیگیری های لازم انجام شود. چرا که وجود این مزارع منفرد می تواند پشتیبان تامین بچه ماهی مجتمع پرورش ماهیان خاویاری گردد.

وی با اشاره به اعطا تسهیلات بانکی به متقاضیان طرح های آبزی پروری اذعان داشت: لیست متقاضیان دریافت تسهیلات بانکی مربوط به بنیاد برکت به زودی تنظیم و با هماهنگی دفتر برنامه و بودجه شیلات این لیست به بنیاد مذکور معرفی می گردد. همچنین متقاضیان دریافت تسهیلات بانکی سال گذشته که تاکنون موفق به اخذ تسهیلات بانکی نشدند نسبت به بروز رسانی هزینه های جاری و ثابت طرح های ارسالی اقدام کنند.

مدیر کل شیلات گلستان اظهار کرد: همه دارندگان پروانه تاسیس و بهره برداری در حوزه پرورش ماهیان خاویاری مزارع منفرد دارای سهیمه آب از امور آب و فعالین پرورش ماهی در دریا، چنانچه تمایلی به ادامه فعالیت در حوزه آبزی پروری ندارند کتبا به شیلات شهرستان اعلام تا پس از جمع بندی نسبت به ابطال آنها از طریق سازمان نظام مهندسی اقدام گردد و فرد جایگزین معرفی شود.

قدس علوی با اشاره به اهمیت معرفی و فراخون عمومی طرح های شیلاتی خاطر نشان کرد: مدیران شهرستان ها می توانند جهت معرفی و فراخوان و شرح اهمیت طرح های شیلاتی به منظور مشارکت بخش خصوصی و همراهی دستگاههای دولتی از ظرفیت شوراهای اداری شهرستان ها و تریبون های نماز جمعه و جماعت استفاده کنند.

 

 

نظر شما