معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی :

۳۶۰ سازمان مردم نهاد در خراسان رضوی در مرحله ثبت هستند

۱۳۹۹/۰۳/۱۰ - ۰۹:۰۰:۱۸
کد خبر: ۱۰۰۸۳۸۵
۳۶۰ سازمان مردم نهاد در خراسان رضوی در مرحله ثبت هستند
معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی گفت: در حال حاضر ۹۲ سمن در سطح شهرستان‌های خراسان رضوی فعال است، همچنین ۳۶۰ سمن دیگر نیز که متقاضی هستند و مراحل ثبت آن‌ها در دست بررسی است.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، مجید صفایی‌مقدم اظهار کرد: اعتبارات حوزه جوانان در ۴ حوزه فرهنگی، اجتماعی، علمی، پژوهشی و اعتقادی صرف می‌شود، اما از ابتدای سال جاری تاکنون اعتباری برای حوزه جوانان اختصاص داده نشده است.

معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی با بیان اینکه برنامه‌های این اداره کل براساس اعتبارات اختصاص داده، تنظیم می‌شود، ادامه داد: اولویت کاری این اداره کل در سال جاری در این حوزه منوط به دریافت اعتبارات است.

وی افزود: تاکنون هنوز اعتبارات خاصی به حوزه جوانان تزریق نشده است.

صفایی‌مقدم با بیان اینکه امور جوانان در این اداره کل در عرصه فرهنگ‌سازی کاهش طلاق فعالیت دارد، گفت: در این راستا کارگاه‌های مشاوره در قبل، حین و بعد از ازدواج به جوانان ارائه می‌شود که این کار سبب شده درصد زیادی کاهش طلاق در خراسان رضوی داشته باشیم.

معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی با بیان اینکه بیشتر طلاق‌ها در این استان بر اثر ناآگاهی جوانان است، اضافه کرد: امور جوانان خراسان رضوی به دنبال ازدواج پایدار، به هنگام و آگاهانه بوده، طبق آمار بیشتر ازدواج‌هایی که منجر به طلاق شده بر اثر ناآگاهی دو طرف بوده است.

وی با بیان اینکه هنوز هم اعتبارات خاصی برای اشتغال جوانان به سازمان جوانان تخصیص داده نشده است، افزود: در حال حاضر ۹۲ سمن در سطح شهرستان‌های خراسان رضوی فعال است، همچنین ۳۶۰ سمن دیگر نیز که متقاضی هستند و مراحل ثبت آن‌ها در دست بررسی است.

صفایی‌مقدم یادآور شد: اعتبارات امور جوانان به سمن‌هایی تخصیص داده می‌شود که بیشترین اثر‌گذاری را در حوزه جوانان داشته باشد.

معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی بیان کرد: ۲۵ درصد جمعیت بردسکن جوان است که نیازمند اعتبارات خاصی بوده، به‌ویژه در حوزه ازدواج که دغدغه اصلی است، بنابراین برگزاری کارگاه‌های مشاوره نیز به اعتبارات خاص خود نیاز دارد.

صفایی‌مقدم گفت: اعتبارات سال ۹۹ هنوز مبهم است و حرف اول در تصمیم‌گیری‌های دولتی را اعتبارات آن حوزه می‌زند.

معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی با بیان اینکه جوانان زیادی در رزمایش کمک‌های مومنانه پای کار بودند، افزود: از ۶۰ هزار بسته معیشتی این استان برای آسیب‌دیدگان از کرونا در حوزه جوانان و خانواده‌های آن‌ها ۲ هزار بسته سهم و تعهد بردسکن بود که به‌خوبی توزیع شده است.

وی رتبه بردسکن را با داشتن ۱۷ هزار جوان در خراسان رضوی رتبه اول دانست و متذکر شد: در بردسکن چند سمن مراحل نهایی را برای ثبت طی می‌کنند که امیدواریم در حوزه بانوان نیز سمن‌های فعالی از این شهرستان معرفی شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز