مدیرکل مدیریت بحران استان البرز تاکید کرد:

ضرورت همکاری ادارات برای پیشگیری و اطفاء حریق در طبیعت

۱۳۹۹/۰۳/۱۰ - ۱۲:۳۴:۰۹
کد خبر: ۱۰۰۸۵۶۴
ضرورت همکاری ادارات برای پیشگیری و اطفاء حریق در طبیعت
مدیرکل مدیریت بحران استان البرز با درخواست از مسافران وگردشگران در خصوص توجه به حفظ محیط زیست گفت: اطلاعیه‌های لازم به‌منظور ضرورت همکاری ادارات در پیشگیری و اطفا حریق در طبیعت ابلاغ شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا استان البرز، محمدرضا فلاح نژاد، با اشاره به اهمیت منابع طبیعی و افزایش خطر آتش سوزی اراضی ملی و کشاورزی در فصل تابستان، اظهار کرد: از آن جا که ضریب احتمال آتش سوزی مراتع در فصل گرما بیشتر می شود طی اطلاعیه ای به اداراتی چون محیط زیست، شهرداری، منابع طبیعی و آبخیزداری، جهاد کشاورزی و... بر ضرورت همکاری مشترک هنگام وقوع حریق تاکید شد.

وی با بیان این که در این مورد هیچ کوتاهی پذیرفته نیست، افزود: در جریان آتش سوزی تاغزارهای نظرآباد که دیروز اتفاق افتاد، همکاری خوبی بین ادارات شهرستانی برای اطفا حریق شکل گرفت.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز گفت: مسافران و گردشگران هنگام سفر به طبیعت درنظر داشته باشند که گاهی یک فیلتر سیگار نیمه خاموش خسارتی را به طبیعت وارد می ‌کند که شاید جبران آن به ده ها سال زمان نیاز داشته باشد.

وی افزود: وجود پسماند شیشه در طبیعت با تابش خورشید مانند ذره بین عمل می‌‌کند و می تواند آتش‌سوزی گسترده‌ای را در پی داشته باشد.

فلاح‌نژاد گفت: بنابراین با رعایت نکاتی ساده مانند عدم ایجاد آتش در طبیعت و یا اطمینان از خاموشی کامل آن، عدم رها کردن پسماند شیشه در طبیعت و... می توانیم از ایجاد آسیب‌های کلان در طبیعت پیشگیری کنیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز