پایان مرمت ساختمان باشگاه افسران خرم آباد

۱۳۹۹/۰۳/۱۱ - ۱۵:۲۴:۵۴
کد خبر: ۱۰۰۸۶۱۵
پایان مرمت ساختمان باشگاه افسران خرم آباد
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان از پایان مرمت ساختمان باشگاه افسران مجموعه فرهنگی، تاریخی قلعه فلک الافلاک خرم آباد خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنااز لرستان؛قاسمی در این خصوص  گفت: مرمت این ساختمان تاریخی کاملاً تمام شده و در حال حاضر ضمن انجام فضاسازی اطراف آن، پیگیر ایجاد طرح محتوای این بنای تاریخی هستیم.

اوبا اشاره به اینکه ساختمان باشگاه افسران تبدیل به موزه سکه و یا اشیای مفرغی خواهد شد، افزود: ظرفیت ساختمان باید مطالعه شود و با توجه به اشیا و سکه‌های تاریخی که در اختیار داریم طرح محتوایی تهیه و از این بنا به عنوان موزه استفاده می کنیم.

قاسمی  با اشاره به اینکه در یک سال گذشته تلاش شده چند ساختمان برای ایجاد موزه آماده کنیم، گفت: در این راستا مرمت ساختمان باشگاه افسران در دستور کار قرار گرفت که پس از آماده سازی و ایجاد طرح محتوایی، بخشی از سکه‌ها و اشیا تاریخی استان را در آن به نمایش خواهیم گذاشت.

او با بیان اینکه بعد از موزه ایران باستان شاید، بیشترین و غنی‌ترین اشیا تاریخی در گنجینه آثار تاریخی لرستان وجود دارد اظهار داشت: به زودی گالری‌های موزه‌ای، ویترین‌ها و طرح محتوایی ساختمان باشگاه افسران آماده می‌شود و به عنوان موزه باستان شناسی؛ اشیای مفرغی، سکه‌ها و اشیای نقره‌ای در معرض بازدید عموم قرار می گیرند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان به تغییر کاربری ساختمان‌های موجود در عرصه قلعه فرهنگی، تاریخی فلک الافلاک به موزه اشاره و بیان کرد: در این راستا ساختمان سربازخانه نیز پس از مرمت کامل به موزه اشیاء تاریخی تبدیل خواهد شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز