مدیرکل میراث فرهنگی گلستان خبر داد:

تدوین اطلس مشاغل در حوزه صنایع‌دستی و گردشگری استان گلستان

۱۳۹۹/۰۳/۱۱ - ۱۰:۳۳:۳۳
کد خبر: ۱۰۰۹۰۱۰
تدوین اطلس مشاغل در حوزه صنایع‌دستی و گردشگری استان گلستان
مدیرکل میراث فرهنگی گلستان از تفاهم‌نامه همکاری بین ادارات کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی و آموزش فنی و حرفه‌ای استان گلستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از گرگان: احمد تجری اظهار کرد: تفاهم‌نامه همکاری بین ادارات کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی و آموزش فنی و حرفه‌ای استان گلستان منعقد شد که یکی از اهداف این تفاهم‌نامه مشترک جلب مشارکت فعالین اقتصادی استان در توسعه اشتغال پایدار و با رویکرد رفع نیاز بازار کار به نیروی متخصص در بخش‌های اقتصادی و ارتباط شاغلین با سرمایه‌گذاران و صادرکنندگان حوزه صنایع‌دستی می باشد.

وی خاطرنشان کرد: شناسایی مشاغل موجود، مشاغل نیازمند احیاء و مشاغل آینده استان گلستان در حوزه صنایع‌دستی و گردشگری و تدوین اطلس مشاغل در این حوزه از اهداف دیگر این تفاهم‌نامه است.

مدیرکل میراث فرهنگی گلستان اضافه کرد: از دیگر اهداف این تفاهم‌نامه می‌توان به تدوین و به‌روزآوری سرفصل‌ها و استانداردهای آموزشی در حوزه گردشگری و صنایع‌دستی و تلاش در جهت تألیف منابع آموزشی، برنامه‌ریزی در جهت حفظ و احیاء و توسعه کمی و کیفی محصولات صنایع‌دستی بومی استان گلستان، فرهنگ‌سازی عمومی درزمینهٔ آموزش‌های مهارتی، کارآفرینی و توسعه کسب‌وکار در حوزه صنایع‌دستی و گردشگری و توسعه بسترهای اشتغال کارجویان از طریق برگزاری دوره‌های آموزشی در حوزه صنایع‌دستی و گردشگری به‌صورت مشارکتی اشاره کرد.

وی اظهار امیدواری کرد: با انعقاد و امضای این تفاهم‌نامه گامی مؤثر در راستای اهداف این تفاهم‌نامه و همچنین توانمندسازی، توسعه و صیانت از اشتغال پایدار در استان با استفاده از ظرفیت‌های بخش دولتی و غیردولتی برداشت.

در ادامه سید علیرضا حسینی طلب مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای نیز در این نشست ضمن اشاره به تعهدات این اداره کل گفت: برابر این تفاهم نامه همکاری آموزشی، اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان گلستان بسترهای لازم برای بکارگیری استادکاران مهارتی اداره کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی برابر آیین نامه های مربوطه ایجاد می کند.

وی خاطرنشان کرد: نظارت بر اجرای آموزش های مهارتی جهت توانمندسازی جوامع هدف، برنامه ریزی جهت ارزشیابی و برگزاری آزمون پایاندوره مهارت آموختگان، صدور گواهی نامه صلاحیت شغلی مطابق با قوانین و مقررات سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، ایجاد بانک اطلاعاتی مهارت آموختگان کارجو در حوزه صنایع دستی و گردشگری با رویکرد تأمین نیروی انسانی مورد نیاز استان گلستان از دیگر تعهدات این اداره کل در این تفاهمنامه است.

 

نظر شما