مدیرکل منابع‌طبیعی و آبخیزداری لرستان :

جنگل های لرستان مستعد حریق هستند / لزوم داشتن سرعت عمل نیروها در اطفاء حریق جنگلها و مراتع

۱۳۹۹/۰۳/۱۲ - ۱۳:۴۹:۵۸
کد خبر: ۱۰۰۹۷۳۵
جنگل های لرستان  مستعد حریق هستند / لزوم داشتن سرعت عمل نیروها در اطفاء حریق جنگلها و مراتع
شیرزادنجفی گفت: شهرستان های دلفان و الیگودرز بایستی جلوگیری از کَت زدن درختان بنه را در اولویت کاری خود قرار دهند

به گزارش خبرگزاری برناازلرستان ؛ نجفی  در جلسه پیشگیری از وقوع و اطفاء حریق شهرستان های سلسله، دلفان، بروجرد، ازنا، دورود و الیگودرز که در محل سالن جلسات اداره کل منابع طبیعی استان برگزار شده بود ، اظهار کرد: داشتن سرعت عمل نیروها در اطفاء حریق جنگلها و مراتع بسیار مهم است.

اوبا اشاره به اینکه سازمان جنگلها و مراتع با استفاده از سنجنده های ماهواره (سیستم سنجش ازدور) و تلفیق مولفه های پوشش گیاهی و درجه حرارت، نقشه های پیش آگاهی حریق را تهیه و محل حریق را به اطلاع استان ها می رساند ،افزود: پوشش غنی علوفه ها می تواند حریق را در سطح جنگلها و مراتع به یک چالش تبدیل کند؛ لذا نظارت ها و گشت ها بایستی دوچندان شود.

نجفی  جنگل های لرستان را نیز مستعد حریق دانست و گفت: روسای شهرستانها بایستی با تدابیر در نظر گرفته شده و با برنامه ریزی های لازم در بحث پیشگیری از حریق، تمام توان خود را به کار گیرند و هیچ عذر و بهانه ایی را در این خصوص پذیرا نخواهم بود.

او  بیان کرد: امیدوارم در سطح جنگلهای کشور بالاخص استان شاهد هیچگونه حریقی نباشیم اما چنانچه حریقی اتفاق افتاد ضمن داشتن سرعت عمل، حتما و حتما رئیس شهرستان بایستی پیشگام تر از نیروها در عرصه حضور داشته باشد. 

نجفی  جلوگیری از کَت زدن درختان بنه، پیشگیری از حریق، تخریب سنواتی، کاداستر اراضی ملی، جلوگیری از زغال گیری و... را بسیار مهم تلقی کرد و گفت:  شهرستان های دلفان و الیگودرز بایستی جلوگیری از کَت زدن درختان بنه را در اولویت کاری خود قرار دهند و بر روی این مسئله بسیار حساس باشند.

او خطاب به روسای شهرستان ها با تاکید بر اینکه آمار دقیق هر حریقی ۲۴ ساعته بایستی در اختیار فرمانده یگان برای انعکاس به سازمان جنگلها قرار گیرد، یادآور شد: استقرار دیده بان در نقاط حساس و بحرانی، آبیاری سنواتی، مراقبت از نهال کاری ها، جلوگیری از ورود دام به نهال کاری ها و ... فراموش نشود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز