مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان:

امام جماعت مسجد به امام محله ارتقاء می یابد

۱۳۹۹/۰۳/۱۲ - ۱۶:۲۹:۲۲
کد خبر: ۱۰۰۹۸۰۲
امام جماعت مسجد به امام محله ارتقاء می یابد
مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان با بیان این مطلب که امام جماعت مسجد به امام محله ارتقاء می یابد گفت: مسجد سرنوشت ساز، تحول ساز و تولی گری اش با امام محله است.

به گزارش خبرگزاری برنا از گرگان: حجت‌الاسلام نورالله ولی نژاد در نشست هم اندیشی امامان محله شهری اظهار کرد: مسجد مهمترین پایگاه اجتماعی و زیرساخت فرهنگی جامعه است و همه اقشار، اصناف و قومیت ها با رده سنی مختلف جامعه در آن جای گرفته اند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان با بیان این مطلب که مسجد با همه دستاوردها و اهمیتی که دارد در امامش تبلور پیدا می‌کند افزود: مسجد سرنوشت ساز، تحول ساز و علمداری و تولی گری آن با امامش است.

وی بیان کرد: امام به معنای این نیست که فقط جلو بایستد و بقیه هم پشت سرش نماز بخوانند، بلکه امام پیش رونده، پیشرو و پیشگام بودن است و رهبری می‌کند.

ولی نژاد توضیح داد: ما به دنبال امام محله هستیم نه فقط امام جماعت و اقامه نماز جماعت؛ یکی از وظایف امام محله و در کنار آن انجام فعالیت های مهم اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و... است.

وی ادامه داد: به امام جماعت مسجد محوری، امام محله گفته می‌شود که هیئات مذهبی، بسیج، کانون فرهنگی و... شاخه های این مساجد هستند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان ابراز کرد: سازمان تبلیغات اسلامی به شکل اساسی دنبال این است که امام جماعت مسجد به امام محله ارتقاء و به یک جریان تبدیل شود.

وی تصریح کرد: در حال حاضر ۲۴ مسجد شهری استان در طرح امام محله شروع به کار شدند که مسجد، محور برنامه ها و امام جماعت هم امام محله بشود.

ولی نژاد در خصوص هویت بخشی امام محله و مساجد محوری گفت: مساجد موفق، شناسایی شوند و مورد الگو قرار بگیرند و با هماهنگی صداوسیما، موفقیت شان برجسته و نشان داده شود.

وی با اشاره به اینکه در ایام کرونا، نماز های جماعت تعطیل شد ولی مساجد تعطیل نشد، اظهار داشت: مساجد به‌عنوان مهمترین پایگاه در رزمایش مواسات و توزیع بسته های معیشتی در بین نیازمندان نقش آفرینی کردند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان افزود: حدود ۱۶۰ روحانی مستقر، ۱۰۰ روحانی طرح هجرت و ۵۰ روحانی به صورت خودجوش در استان مشغول فعالیت های دینی و فرهنگی هستند.

در پایان دوره آموزشی تحول اجتماعی، حجت‌الاسلام نورالله ولی نژاد مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان از صفحات کتاب "مسجد محوری" در ۳ جلد چاپ سازمان تبلیغات اسلامی، برای امامان محله شهری و مدیران ادارات تابعه آموزش داد.

گفتنی است، این برنامه ۱۰ خرداد سالجاری در سالن ولایت این اداره کل برگزار شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز