رئیس سازمان امور مالیاتی کشور :

وابسته شدن مجموعه بودجه استان‌ها به عملکرد وصول درآمدهای مالیاتی / تمرکز بر وصول درآمدهای مالیاتی از طبقات بالای درآمدی

۱۳۹۹/۰۳/۱۳ - ۱۴:۱۰:۰۹
کد خبر: ۱۰۱۰۲۵۶
وابسته شدن مجموعه بودجه استان‌ها به عملکرد وصول درآمدهای مالیاتی /  تمرکز بر وصول درآمدهای مالیاتی از طبقات بالای درآمدی
امید علی پارسا گفت: امسال در کشور مجموع بودجه استان بر عملکرد وصولی آن وصل شود به‌گونه‌ای که سهمیه 20 استان پائین کشور را کاهش دهیم

به گزارش خبرگزاری برناازلرستان ؛ پارسا روز سه شنبه در آیین تودیع ومعارفه مدیرکل امور مالیاتی لرستان با بیان اینکه طی  سال گذشته باتوجه به  رکورد تاریخی وصول درآمد مالیاتی 102 درصدی را شاهد بودیم ،اظهار کرد: سهم استان لرستان از کل درآمدهای وصولی  با سهم 1.7 درصدی از مساحت کشور، 2.2 درصدی از جمعیت و سهم 1.5 درصدی از اعتبارات عمرانی استانی حدود 3دهم  درصد است.

او کل درآمدهای مالیاتی کشور در سال گذشته را حدود 11 تا 12 هزار میلیارد در ماه عنوان کرد وافزود: این رقم در حالی اتفاق افتاد که سال گذشته سال رکورد تاریخی  مابوده  و رشددرآمدها در اغلب استان‌ها نیز  40 درصد بود .

پارسا تصریح کرد: امسال اگر با شیوع ویروس کرونا مواجه نبودیم  واستان ها نقش خود را انجام می دادند ماهانه 15هزار میلیارد تومان کل درامدهای کشور را شاهد بودیم.

اوادامه داد:  عزم‌ و اجماع بی نظیری در هر سه قوه برای گذار از اقتصاد نفتی بسوی اقتصاد مقاومتی مبتنی بر درآمدهای پایدار داخلی یا همان درآمدهای مالیاتی وجود دارد به نحوی که در سال گذشته رکورد تاریخی حاصل این اجماع بود.

رئیس سازمان امور مالیاتی کشوربا بیان اینکه اصولی برای وصول درآمدهای مالیاتی در نظر گرفته‌ایم و این روند را ادامه خواهیم داد، گفت : باید امسال در کشور مجموع بودجه استان بر عملکرد وصولی آن وصل شود به‌گونه‌ای که سهمیه 20 استان پائین کشور را کاهش دهیم و آن را به استان‌هایی با توان وصولی بالا اختصاص دهیم.

پارسا بیان کرد: تمرکز بر وصول درآمدهای مالیاتی از طبقات بالای درآمدی و ثروتی در کلان کشور و در هر شهرستان را دنبال می‌کنیم و حمایت محدود، مشروط، کاهنده و تضمین‌دار از واحدهای تولیدی بایستی در دستور کار قرارمی  گیرد.

 او خاطر نشان کرد: در دو ماهه گذشته تقریباً امورات مالیاتی موکول شده به ماه‌های بعد، اما با این وجود در لرستان به شایستگی کارکنان امور مالیاتی توانسته اند بدون تنش، رشد 25 درصدی وصول درآمدها را داشته باشند.

به گفته پارسا چنانچه بدون تنش نامربوط در استان‌‌ها، رشد 25 درصدی ادامه پیدا کند مجموع درآمد 180 هزار میلیارد تومانی را شاهد خواهیم بود.

او یادآورشد: لرستان نسبت به دیگر استانها، ظرفیت استفاده نشده خیلی کمی داردو طبیعتا سهم مالیاتی زیادی هم‌نخواهد داشت اما اگر قرار باشد همه مشاغل و استانها از پرداخت مالیات معاف شوند نظام‌اقتصادی مختل خواهد شد لذا باید پرداخت مالیات را یک وظیفه اجتماعی در مسیر تحقق عدالت اقتصادی و اجتماعی بدانیم.

پارسا  شایسته‌سالاری درون سازمانی در همه سطوح را از مهمترین اصول مقابله با فساد دانست و گفت: در سارمان امور مالیاتی توصیه، سفارش و رابطه بازی مصداق فساد ، رانت خواهی و بی عدالتی محض است.

او با بیان اینکه  تا پرداخت مالیاتی متناسب با درآمد، ثروت و مصرف نباشد جامعه به سمت عدالت پیش نخواهد رفت ازطراحی و استقرارسیستم  نظام مالیات هوشمند در کشور خبرداد.

 

نظر شما