نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس

فقر و فلاکت اصلی‌ترین علت آتش‌سوزی‌های مناطق زاگرس

۱۳۹۹/۰۳/۱۵ - ۱۵:۱۵:۴۱
کد خبر: ۱۰۱۰۸۷۶
فقر و فلاکت اصلی‌ترین علت آتش‌سوزی‌های مناطق زاگرس
نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس گفت: فقر و فلاکت؛ اصلی‌ترین علت آتش‌سوزی‌های مناطق زاگرس است.

 نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس گفت: فقر و فلاکت؛ اصلی‌ترین علت آتش‌سوزی‌های مناطق زاگرس است

به گزارش خبرگزاری برنا از لرستان ، یحیی ابراهیمی، نماینده سلسله‌و‌دلفان در جمع خبرنگاران گفت : عدم توزیع عادلانه ثروت، افزایش فقر و فلاکت باعث شده که مردم منطقه زاگرس به خاطر تهیه زغال و فروش آن قسمت کوچکی را آتش زده و بعد با وزش باد و سهل انگاری، آتش به بقیه مناطق گسترش می‌یابد.

وی افزود : در حال حاضر بیشترین درصد فقر و فلاکت مربوط به استان لرستان است و عدم وجود آب آشامیدنی سالم، جاده های نامناسب و فقر باعث شده که مردم آن منطقه به خاطر تهیه یک گونی زغال 100 هزار تومانی، یک درخت بلوط که از نظر زیست محیطی 3 میلیارد تومان هزینه برداشته را سوزانده و از طریق آن امرار معاش کنند.

دکتر ابراهیمی تصریح کرد : متأسفانه اصل محرومیت زدایی که از ابتدای انقلاب تا کنون مطرح بوده، اجرا نشده و تنها در حد حرف زدن باقی مانده. دولت باید به شکل جدی به این مسائل ورود پیدا کرده و در مجلس نیز با تصویب قوانینی در جهت فقر و محرومیت زدایی بتوان این مشکلات را تا حدودی رفع کرد.

نماینده مردم سلسله و دلفان افزود : بسیاری از روستاها هنوز گازکشی نشده و با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می کنند و ناچار به قطع درختان برای سوخت هستند.

خبرنگار :محمود داودی نژاد

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز