نماینده سلسله و دلفان خبر داد:

نور آباد شهرستان پایلوت لرستان در محرومیت زدایی توسط بنیاد مستضعفان

۱۳۹۹/۰۳/۱۶ - ۱۱:۲۱:۰۸
کد خبر: ۱۰۱۱۰۳۱
نور آباد شهرستان پایلوت  لرستان در محرومیت زدایی توسط بنیاد مستضعفان
نماینده سلسله و دلفان گفت: شهرستان نورآباد در استان لرستان منطقه پایلوت محرومیت زدایی توسط بنیاد مستضعفان معرفی می شود .

 به گزارش خبرگزاری برنا از لرستان ،یحیی  ابراهیمی نماینده مردم سلسله و دلفان در جمع مردم شهرستان دلفان گفت :عقب ماندگی  تاریخی  و عدم توسعه پایدار مردم دلفان و لرستان به دلیل سوء مدیریت های دولت های گذشته ، عدم پیگیری  و مطالبه گری جدی نمایندگان در ادوار گذشته عنوان و این به مقطع خاصی خلاصه نمی شود و امیدواریم بتوانیم با تلاش های شبانه روزی این محرومیت ها را به حداقل برسانیم .

وی تصریح کرد : مجلس یازدهم یک مجلس انقلابی  و عزم خود را برای مبارزه با فساد و رفع مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم جزم کرده تا با توزیع عادلانه ثروت در کشور ،مشکلات عدیده این روزهای  ایران اسلامی با توجه به تحریم های ظالمانه آمریکا را به حداقل برسانیم .

ابراهیمی افزود :دغدغه اصلی بنده مبارزه با فساد در سیتم دولتی و رفع محرومیت زدایی از شهرستانهای سلسله و دلفان  بوده و شایسته گزینی و ارزیابی شاخص ها و پارامتر های مدیریتی برای  حضور مدیران شایسته  قطعا در نظر گرفته می شود و با مدیران آمار ساز و مدیرانی که روحیه خدمتگزاری و توان خدمت به مردم را ندارند به شدت برخورد خواهیم کرد .  

یحیی ابراهیمی با اشاره  به  پیگیری ها و برنامه ریزی خود در این مدت اندک حضور در بهارستان رفع محرومیت ها و مشکلات حاد شهرستان دلفان در حوزه های مختلف  را به عنوان هدف اصلی خود عنوان کرد.

وی افزود :با  پیگیر هادر حوزه راه 360کیلومتر تسریع راه در دلفان صورت گرفته و با اشاره به مشکلات حوزه مخابرات  با پیگیری و مساعدت مدیر کل مخابرات 11دستگاه بی تی اربرای پوشش تلفن همراه در شهرستان  دلفان نصب شده  ودر حوزه آب  مشکلات دو سد تاج امیر و ده پهلوان با پیگیری های صورت گرفته 5میلیارد از محل اعتبارات ملی و 13تا 18میلیارد از محل اعتبارات استانی تامین اعتبار شده تا مشکلات مالی این سدها رفع شود .

نماینده مردم سلسله و دلفان تصریح کرد :با راه اندازی سد ده پهلوان 1500هکتار ازاراضی دیم  دشت خاوه مورد آبیاری قرا می گیرد و بخشی از آب شرب مردم دلفان هم تامین خواهد شد .

نماینده منتخب مردم سلسله و دلفان گفت : خوشبختانه مشکلات ایستگاه پمپاز اسماعیل آباد با همکاری شهرداری دلفان رفع شده در حوزه بهداشت و درمان با توجه به مشکلات حاد و عدم امکانات مناسب بهداشتی و پزشکی در بیمارستان ،با مساعدت دانشگاه علوم پزشکی  در حال پیگیری برای  تهیه سی تی اسکن و ام آر ای برای اولین بار در دلفان و ارسال داروهای مورد نیاز مقابله با ویروس کرونا هستیم .

وی افزود :با پیگیر ی های صورت گرفته برای رفع مشکلات روشنایی در دلفان و کاکاوند 500تیر برق روشنایی  با مساعدت مدیر کل  توزیع برق استان و شهرستان نصب شده تا در این حوزه هم مشکلات را به حداقل برسانیم .

 وی افزود :با توجه به اینکه شهرستان دلفان با ضریب محرومیت 9درصدی از نظر شاخص های محرومیت ،فقر و فلاکت  محرومترین  شهرستان استان لرستان  بوده با فتاح رئیس  بنیاد مستضعفان رایزنی و جلسات بسیار مثبتی داشته تا با حضور بخش خصوصی در این شهرستان و کار جهادی این محرومیت ها در دلفان را به حداقل رسانده تا این شهرستان را به عنوان پایلود محرومیت در استان معرفی کرده تا با حضور بخش خصوصی قوی و سرمایه گذاری در کلیه حوزه ها محرومیت ر ا ریشه کن کنیم .

وی با اشاره به نقش حمایتی کمیته امداد امام برای رفع محرومیت زدایی در مناطق محروم با دکتر بختیاری رئیس سازمان کمیته امداد جلسات بسیار مثبت و قابل توجه ی برگزار شده و این نهاد حمایتی برای رفع محرومیت و اشتغالزایی در این شهرستان محروم قول های مساعدی داده است .

وی با اشاره به محرومیت های تاریخی در استان لرستان و شهرستن دلفان تصریح کرد : متاسفانه براساس شاخص ها وآمار ها لرستان کیلومترها از شاخص های توسعه عقب بوده و مرکز استان خرم آباد به عنوان تنها مرکز استانی که از مرکز ریلی و سیتم حمل نقل ریلی محروم بوده و سالهاست با سوء تدبیر هاکریدور  حمل و نقل ریلی از جنوب به شمال غرب قطع شده واز ریل توسعه عقب  ماندهاست .

وی با انتقاد از نبود زیر ساخت های بهداشتی و درمانی  مناسب در استان لرستان  افزود :متاسفانه در لرستان یک دستگاه انژو گرافی و یک بیمارستان سوختگی وجود ندارد و مردم لرستان با توجه به برخی مشکلات و معضلات اجتماعی و آمارها و شاخص های بالا در بحث سوختگی باید در استان های همجوار یا متمول برای درمان حضور داشته باشند که  این خود از آفت های توسعه و مشکلات تاریخی در زیر ساخت های بهداشتی و درمانی است و امیدواریم  بتوانیم با رایزنی با مسئولان این مشکلات تاریخی را به حداقل برسانیم .

دکتر ابراهیمی افزود : توزیع بودجه در مجلس با توجه به لابی گری  صورت گرفته و علیرغم همه پتانسیل ها و ظرفیت ها بر اساس شاخص ها لرستان ، سلسله و دلفان سالهاست از عقب مادگی تاریخی رنج برده و این  حاصل عدم کار آیی مدیران دولتی و وکلای مردم بوده که برای جبران آن مجمع نمایندگان استان با همدلی و وفاق در صدد رفع آن خواهیم بود و برای رسیدن به محور توسعه  مردم هم باید وکلای  خود را همراهی کنند .

وی در پایان با اشاره اینکه هدف اصلی خود را سود و رسیدن به شرایط مطلوب مردم از جایگاه ظرفیت علمی خودعنوان کرد  وبرای ورود و تلاش برای محرومین زدایی با جلسات مختلف با وزرا و مدیران برای رفع موانع توسعه در کلیه حوز ه ها کشاورزی ،را هها ،رفع مشکلات جوانان تحصیل کرده ،ارتقا سیتم بهداشتی و درمانی در سلسله و دلفان، حضور بخش خصوصی قوی ،توسعه زیر ساخت های ورزشی و.....عنوان کرد .

  خبر :محمود داودی نژاد

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز