پیام مدیرکل ورزش و جوانان لرستان به مناسبت هفته فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه ای؛

کریمی: ورزش زورخانه ای خلق و خوی مردانگی و مروت و جوانمردی را در ورزشکاران تقویت می کند

۱۳۹۹/۰۳/۱۷ - ۱۱:۴۹:۱۹
کد خبر: ۱۰۱۱۴۲۲
کریمی: ورزش زورخانه ای خلق و خوی مردانگی و مروت و جوانمردی را در ورزشکاران  تقویت می کند
سید علی کریمی مدیرکل ورزش و جوانان استان به مناسبت روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه ای پیامی را صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری برنااز لرستان؛سید علی کریمی  مدیرکل ورزش و جوانان استان  به مناسبت روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه ای پیامی را صادر کرد.

در متن این پیام آمده است:

بسمه تعالی

 از ضروری‌ترین نیازهای بشر که جزو شرط‌های اصلی بهداشت روانی به شمار می‌رود، آرامش خاطر، احساس امنیت، شادابی و نشاط است و ورزش یکی از راه‌های دست‌یابی به این امر مهم می‌باشد. ورزش، از طرفی با ایجاد محیطی فرح‌انگیز و نشاط‌آور؛ و از سوی دیگر با کاستن فشارهای عضلانی و از بین بردن سستی و کسالت، فشارهای روانی را مهار و باعث احساس شادی و نشاط می‌شود. به همین دلیل ورزش را «رابط جسم و ذهن» می‌نامند.

فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه ای ریشه در تاریخ داشته و از قداست خاصی در بین مردمان ایران زمین برخوردار است .

ورزش پهلوانی با نام مولای متقیان حضرت علی(علیه السلام) عجین شده و غیور مردان و دلاور زنان، رفتار پیشوای جوانمردان امیر مومنان(علیه السلام) را سر مشق خود قرار می دهند .

ورزش زورخانه ای آداب و سنتی خاص دارد. آداب و سننی که با پیروی از پهلوانان افسانه ای و تاسی از نخستین پیشوای شیعیان عالم حضرت علی ( علیه السلام ) خلق و خوی مردانگی و مروت و جوانمردی را در ورزشکاران بر می انگیزد و  تقویت می کند.

مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) در این خصوص فرموده اند: ورزش باستانی کشورمان یک تاریخ و یک فرهنگ محسوب می شود که در طول سالیان با جوانمردی، گذشت و ایثار عجین شده است.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز