چند درصد جمعیت ایران کرونا خواهند گرفت؟

۱۳۹۹/۰۳/۱۷ - ۲۳:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۱۱۶۰۰
چند درصد جمعیت ایران کرونا خواهند گرفت؟
درحال حاضر مراجعانی با علائم گوارشی، پوستی، چشایى و بویایى و... داریم این را هم اضافه کنم که، چون مکانیسم این ویروس عروقى است و عروق کوچک را هم درگیر مى‌کند می‌تواند علائمی نظیر سردرد، سکته‌هاى قلبى، مغزى را داشته باشیم.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ مینو محرز عضو کمیته کشوری مقابله با کرونا، در پاسخ به این سوال که چند درصد از مردم باید به ویروس مبتلا شوند تا این ویروس ضعیف شود گفت: طبق گفته سازمان بهداشت جهانی حداقل ٤٠ تا ۷٠ درصد جمعیت کل کشور به این بیماری مبتلا خواهند شد.

 مینو محرز عضو کمیته کشوری مقابله با کرونا، در خصوص آخرین وضعیت پلاسما درمانی در کشور بیان کرد: تعداد زیادی از بیماران مبتلا به کرونا که بهبود یافتند و آنتی بادی خوبی داشتند، پس از بهبودی با استفاده از پلاسماهایشان به بهبودی دیگران نیز کمک کردند و این روش در سراسر دنیا هم انجام شد.

به گفته وی، باگذشت زمان و مقاله‌های منتشر شده از نتایج پلاسمادرمانی برخی از کشور‌ها استفاده از این روش را توصیه نمی‌کنند هرچند ما هم در کشور این روش را اجرا کردیم و روی برخی بیماران اثر مثبت داشت و برخی دیگر از بیماران نتیجه مثبت دریافت نکردند، بنابراین این روش به طور قطعی روش درمانى قطعى و موثر درمان کرونا نیست.

محرز در پاسخ به این سوال که چند درصد از مردم باید به ویروس مبتلا شوند تا این ویروس ضعیف شود گفت: طبق گفته سازمان بهداشت جهانی حداقل ٤٠ تا ۷٠ درصد جمعیت کل کشور به این بیماری مبتلا خواهند شد.

این متخصص عفونی درباره ابتلا به ویروس کرونا از طریق پوست گفت: این ویروس به طور مستقیم از طریق پوست وارد بدن نمی‌شود، مگر این که سطح پوست دچار آسیب شده باشد.

وى همچنین درباره علائم جدید ویروس کرونا از جمله سردرد و تشنج افزود: در دنیا هرچه تعداد مبتلایان به این بیماری بیشتر مى‌شود، علائم بیماری نیز تغییر کرده و افزایش مى یابد، در ابتدا علائم بیماری فقط شامل تب، سرفه و درگیری‌های ریه بود، اما در حال حاضر میبینیم که بیماری هر ارگانى از بدن را مى‌تواند به طور ناگهانى درگیر کند.

محرز افزود: درحال حاضر مراجعانی با علائم گوارشی، پوستی، چشایى و بویایى و... داریم این را هم اضافه کنم که، چون مکانیسم این ویروس عروقى است و عروق کوچک را هم درگیر مى‌کند می‌تواند علائمی نظیر سردرد، سکته‌هاى قلبى، مغزى را داشته باشیم.

 

نظر شما
پرونده ویژه