مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل:

امداد رسانی هلال احمر اردبیل به حادثه‌دیدگان مشگین‌شهر و خلخال

۱۳۹۹/۰۳/۱۸ - ۱۲:۲۳:۵۵
کد خبر: ۱۰۱۱۹۶۶
امداد رسانی هلال احمر اردبیل به حادثه‌دیدگان مشگین‌شهر و خلخال
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل از امدادرسانی عوامل این جمعیت به حادثه‌دیدگان آبگرفتگی در مشگین‌شهر و خلخال خبر داد.

به گزارش برنا،رامین معبودی روز یکشنبه اظهارداشت: این حوادث که دیروز رخ داد ، ۶۲ حادثه‌دیده داشت که ۲۸ نفر در روستای سقزچی شهرستان خلخال، ۱۸ نفر در روستای صلوات، ۱۲ نفر در روستای ییلاق آق‌مسجد و چهار نفر در روستای موییل شهرستان مشگین‌شهر دچار حادثه شده بودند.

وی گفت: طبق گزارش دریافتی مبنی بر وقوع سیل و آبگرفتگی در روستای صلوات که منجر به آسیب دیدن چادر عشایر حاضر در منطقه شد، عوامل جمعیت هلال احمر شهرستان گرمی در قالب یک تیم متشکل از سه نفر نیروی امدادی با یک دستگاه آمبولانس به منطقه حادثه اعزام شدند. 

به گفته مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل، پس از ارزیابی اولیه مشخص شد که چادر عشایر در اثر بارش شدید باران و آبگرفتگی غیرقابل سکونت است و بلافاصله اقلام زیستی توسط تیم سه نفره امدادی امدادی شهرستان مشگین‌شهر با یک دستگاه خودرو امدادی به منطقه ارسال شد.

معبودی با اشاره به اقلام ارسالی به روستای صلوات تصریح‌کرد: سه دستگاه چادر امدادی، ۲۱ تخته پتو، ۳۰ کیلوگرم نایلون پوشش چادر، ۶ تخته موکت، ۳۰ کیلوگرم برنج، سه شعله والور خوراک‌پزی و ۱۶۲ عدد کنسروجات به این روستا ارسال شد.

او افزود: باران شدید روستای موییل هم منجر به آبگرفتگی مجتمع آب درمانی یئل‌سویی شده که امدادگران هلال احمر مشگین‌شهر به منطقه اعزام و اقدام به تخلیه آب مجتمع به وسیله پمپ لجن‌کش کردند و در این حادثه هیچ گزارشی مبنی بر مصدومیت و یا آبگرفتگی منازل مسکونی مشاهده نشد.

وی افزود: در حادثه آبگرفتگی چادر عشایر در منطقه آق‌مسجد ما بین مسیر قوتورسویی _سردابه که منجر به آسیب دیدن ۱۲ نفر از عشایر آن منطقه شد، عوامل جمعیت هلال احمر شهرستان مشگین‌شهر در قالب یک تیم شامل چهار نفر نیروی امدادی به همراه یک دستگاه خودرو کمک‌دار به محل حادثه اعزام شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل ادامه داد: در پی بارش شدید باران و بروز آبگرفتگی در روستای سقزچی شهرستان خخال نیز، تیم ارزیاب جمعیت هلال احمر شهرستان خلخال متشکل از ۲ نفر نیروی امدادی با یک دستگاه آمبولانس به محل حادثه اعزام شد.

معبودی افزود: در ارزیابی اولیه، ۹ خانوار آسیب دیده و ۲ خانه نیز غیر قابل سکونت گزارش شده و هیچ گونه آسیب جانی وارد نشده است.

وی با بیان اینکه افرادی که خانه آنها به دلیل آسیب‌دیدگی غیرقابل سکونت شده بود در منازل اقوام و همسایگان اسکان داده شدند، افزود: ۹ دستگاه چادرامدادی، ۷۶ تخته پتو، ۷۰ کیلوگرم برنج، ۱۴ بسته غذایی ۷۲ ساعته، ۹ عدد کلمن، ۷۰ ثوب البسه، ۹ ست ظروف، ۳۷ بسته قند ۷۰۰ گرمی، ۱۸ عدد سطل پلاستیکی، ۱۸ تخته موکت، ۳۸ بسته پودر لباسشویی، ۹ بسته چای، ۹ شعله چراغ والور، ۱۸ جفت کتانی و ۱۰۰ کیلوگرم نایلون پوشش چادر در این روستا توزیع شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز