در گفتگو با مدیر کل محیط زیست گلستان مطرح شد:

بن بست رسیدن مصالح به جزیره آشوراده/ چاره اندیشی در جلسه ستاد ملی هماهنگی مدیریت تالاب های کشور در پایان خرداد ماه

۱۳۹۹/۰۳/۱۸ - ۱۳:۰۵:۰۰
کد خبر: ۱۰۱۱۹۸۸
بن بست رسیدن مصالح به جزیره آشوراده/ چاره اندیشی در جلسه ستاد ملی هماهنگی مدیریت  تالاب های کشور در پایان خرداد ماه
مدیر کل محیط زیست گلستان گفت: به دنبال راهکار جایگزین برای حمل مصالح به جزیره آشوراده هستیم و با توجه به حساسیت موجود، این موضوع منوط به جلسه ستاد ملی هماهنگی مدیریت تالاب های کشور که با حضور معاون اول رییس جمهور در پایان خرداد ماه برگزار خواهد شد است.

به گزارش خبرگزاری برنا از گرگان محمدرضا کنعانی با حضور در خبرگزاری برنا در گفتگو با خبرنگار این خبرگزاری اظهار کرد: در صورتی که رسانه های تخصصی محیط زیستی داشته باشیم با تغییر مدیریت مطالبه گری ها همچنان به قوت خود باقی می ماند و این موضوع باعث تسریع در حل مشکلات موجود در حوزه محیط زیست خواهد شد.

وی در ادامه افزود: با توجه به نام گذاری سال 99 به نام "جهش تولید" به فرمایش مقام معظم رهبری  محیط زیست نیز سعی بر حرکت در مسیر سیاست های کلی ابلاغی از سوی رهبر معظم انقلاب را دارد.

وی در ادامه در پاسخ به خبرنگار برنا در خصوص عملکرد محیط زیست در رابطه با طرح های توسعه ای استان بیان داشت: در سال گذشته با 95 درصد از استعلام هایی که برای استقرار و بهره برداری واحدهای خدماتی و تولیدی به اداره کل محیط زیست ارائه شده بود موافقت شد.

وی ادامه داد: 5 درصد باقی مانده از این درخواست ها که با قانون و ضوابط محیط زیست مغایرت داشت در کمیسیونی متشکل از معاون استاندار، فرماندار شهر مورد نظر، رئیس سازمان صمت استان، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان، مدیر کل بازرسی و استاندارد و همچنین محیط زیست است مطرح میشود که همه دستگاه های فوق حق رای دارند.

وی ضمن تاکید بر اینکه واحدهای صنعتی بایستی مولفه های اصلی محیط زیست را رعایت کنند افزود: واحد های تولیدی و خدماتی که در استان مستقر هستند، نیازمند رعایت الزامات میباشند و در صورتی که آلاینده بودن 20 روز برای رفع آلایندگی به آنها فرصت  داده میشود تا مشکل واحد خود را رفع نمایند که در غیر اینصورت در لیست صنایع آلاینده قرار میگیرند .

کنعانی ادامه داد: برای کمک به خروج واحد صنعتی و تولیدی از لیست صنایع آلاینده در صورت ارائه زمانبندی از سوی واحد مورد نظر برای رفع مشکل فرصت مجدد به آنان داده میشود و در نهایت در صورت عدم رفع آلایندگی با در نظر گرفتن همه تمهیدات جریمه خواهند شد.

مدیر کل محیط زیست استان تصریح کرد: با وجود افزایش نظارت ها تلاش میکنیم فرایند توسعه را برای رسیدن به توسعه پایدار راهبری کنیم و به عنوان یک مشاور در کنار صنایع باشیم.

کنعانی در ادامه در خصوص طرح طبیعت گردی جزیره آشوراده توضیح داد: این طرح به قوت خود باقی است و میتواند اجرایی شود اما اختلاف موجود روی مسیر رسیدن امکانات و مصالح به جزیره می باشد.

وی ادامه داد: جاده ای خارج از توافق با محیط زیست در این منطقه احداث شد که در حال حاضر متوقف شده است اما به دنبال راهکار جایگزین برای حمل مصالح به جزیره هستیم و با توجه به حساسیت موجود، این موضوع منوط به جلسه ستاد ملی هماهنگی مدیریت  تالاب های کشور که با حضور معاون اول رییس جمهور در پایان خرداد ماه برگزار خواهد شد است و بایستی راهکار های موجود در ستاد ملی مجوز دریافت نمایند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز