مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان زنجان:

بیش از ۴۶ هزار و ۷۴۷ هزار نفر عضو صندوق در استان زنجان هستند

۱۳۹۹/۰۳/۱۸ - ۱۵:۵۱:۳۰
کد خبر: ۱۰۱۲۱۷۴
بیش از ۴۶ هزار و ۷۴۷ هزار نفر عضو صندوق در استان زنجان هستند
مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان زنجان با اشاره به عضویت بیش از 46 هزار و 747 هزار نفر در استان گفت:بیش از 30 هزار نفر بیمه شده فعال در استان وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ علی عباسی  در جلسه‌ای که به مناسبت پانزدهمین سالگرد تاسیس صندوق بیمه اجتماعی روستائیان، کشاورزان و عشایر استان زنجان با حضور امام جمعه زنجان تشکیل شد، اظهار داشت: صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر از 10 خرداد سال 1384 فعالیت خود را در سطح کشور آغاز کرد و هدف از تاسیس این صندوق، اصل 29 قانون اساسی در راستای اجرای قانون ساختار نظام رفاه و تامین اجتماعی بود.

وی با ابراز تاسف از مهاجرت روستاییان به شهرها گفت: متاسفانه با وجود دارا بودن روستاها شاهد مهاجرت مردم از روستاها به شهرها هستیم. البته باید به این نکته اشاره کرد که شاید وجود این امکانات در روستاها کافی نبوده که آمار مهاجرت افزایش داشته است. یکی از راهکارهایی که می‌تواند با افزایش مهاجرت به شهرها مقابله کند ایجاد اشتغال پایدار در روستاها است.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان زنجان با بیان این که در سال 98 بیمه‌شدگان نسبت به سال 97 رشد 84 درصدی داشته‌اند، عنوان کرد: جذب بودجه در صندوق در سال 99 نسبت به سال 98 به میزان 60 درصد افزایش داشته که در طول عمر صندوق بی سابقه بوده است.

به گفته این مسئول، ضریب نفوذ صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر در استان زنجان 33.5 درصد است که از میانگین کشوری، بالاتر می‌باشد.

وی تصریح کرد: در سطح استان زنجان بیش از 46 هزار و 747 هزار نفر عضو صندوق در استان زنجان هستند که بیش از 30 هزار نفر بیمه شده فعال وجود دارد. همینطور در حال حاضر بیش از 3 هزار و 570 نفر مستمری ماهانه دریافت می‌کنند اما با این وجود باید به این واقعیت تلخ اشاره کنیم که هنوز 127 هزار نفر تحت پوشش هیچ گونه صندوق بیمه‌ای قرار ندارند.

عباسی با اعلام این که روستائیان، عشایر و افراد ساکن در شهرهای زیر 20 هزار نفر می‌توانند عضو صندوق بیمه روستائیان کشاورزان و عشایر شوند، ادامه داد: رانندگان مناطق برون شهری، شاغلان در عرصه‌های صنایع دستی نیز می‌توانند در عضویت صندوق قرار گیرند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان زنجان میزان حق بیمه پرداختی در صندوق را هشت سطح عنوان کرد و افزود: مبلغ حق بیمه واریزی از 390 هزار تومان تا 840 هزار تومان وجود دارد و از سویی دیگر دو برابر مبلغ مذکور نیز توسط دولت به عنوان یارانه به صندوق پرداخت می‌شود.

وی با بیان این که در سطح استان زنجان، شهر زنجان از لحاظ تعداد بیمه شدگان آمار بالاتری دارد، تصریح کرد: ارائه تسهیلات کم بهره به بیمه شدگان، رشد 2.3 برابری دارایی‌های صندوق به طوری که هر فرد در حال حاضر دارای دارایی 30 میلیون تومانی در صندوق است، اعزام اعضای بیمه شده این صندوق به مشهد مقدس، ارائه خدمات بیمه‌ای به صورت آنلاین در وب سایت  و در نهایت راه‌اندازی کمپین روستای بدون کرونا از جمله اقدامات این صندوق در استان زنجان بوده است.

عباسی در پایان خاطرنشان کرد: طی سال گذشته 600 نفر حکم مستمری از صندوق در استان زنجان دریافت کردند و مبلغی بالغ بر یک میلیارد و 500 میلیون تومان به حساب افرادی که دارای معیشت پایینی هستند پرداخت شده است.

 

 

نظر شما