رئیس هیات مدیره انجمن انبوه سازان خراسان رضوی:

آزاد سازی بخشی از بافت های فرسوده بسیار دشوار و بکندی صورت می گیرد

۱۳۹۹/۰۳/۱۹ - ۱۲:۱۶:۵۳
کد خبر: ۱۰۱۲۵۴۴
آزاد سازی بخشی از بافت های فرسوده بسیار دشوار و بکندی صورت می گیرد
رئیس هیات مدیره انجمن انبوه سازان خراسان رضوی گفت:آزاد سازی بخشی از بافت های فرسوده با گذشت چندین سال و افزایش قیمت ها و دیگر مسائل، بسیار دشوار و بکندی صورت می گیرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، محمد پژوم اظهار کرد: لازمه ورود انبوه سازان به ساخت و ساز در مناطق فرسوده، ایجاد مشوق ها و تدابیری است که سازندگان و سرمایه گذاران را ترغیب به حضور در اینگونه مناطق می کند.

وی افزود: بافت های فرسوده از جمله بافت فرسوده آبکوه و حر عاملی مدتها است بخشی از مناطق آن توسط شهرداری آزادسازی شده و هم اکنون آزاد سازی بخش های دیگر این بافت ها با گذشت چندین سال و افزایش قیمت ها و دیگر مسائل، بسیار دشوار و بکندی صورت می گیرد.

پژوم با بیان سفارش هایی برای آزادسازی بهتر این بافت های فرسوده تشریح کرد: بخش مشخصی از بافت فرسوده آبکوه در صورت آمادگی مردم برای مشارکت به آنها تخصیص داده شود و انبوه سازان آمادگی دارند با هماهنگی شهرداری مشهد برای آزادسازی نقاطی از بافت با رضایت ساکنان از واحد های ساخته شده خود در سطح شهر مشهد تهاتر کنند.

رئیس هیات مدیره انجمن انبوه سازان خراسان رضوی ادامه داد: انبوه سازان آمادگی دارند تا در نقاط دیگر تعریف شده از زمین های متعلق به شهرداری یا آستان قدس رضوی  واحدهایی احداث کنند تا با تهاتر با ملک ساکنان فعلی محل در آزاد سازی بافت تسریع شود. گفتنی است با این شرایط انبوه سازان آمادگی مشارکت در مناطق فرسوده را دارند، منوط به اینکه مشکلات موجود با آستان قدس و اداره اوقاف و مردم مرتفع شود.

وی خاطرنشان کرد: توصیه می کنم با توجه به میزان سرمایه گذاری تراکم تعریف شده برای مناطق فرسوده از جمله بافت فرسوده آبکوه تجدید نظر گردد، زیرا در حال حاضر با تراکم فعلی طرح، توجیه اقتصادی برای سرمایه گذار وجود ندارد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز