دامپزشکی اردبیل هشد ار داد

احتمال بروز بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو

۱۳۹۹/۰۳/۱۹ - ۱۳:۱۶:۴۱
کد خبر: ۱۰۱۲۵۹۱
احتمال بروز بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو
اداره کل دامپزشکی استان اردبیل در اطلاعیه‌ای با اشاره به فصل گرما و فعال شدن کنه‌ها درباره احتمال بروز بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو هشدار داد.

به گزارش برنا،اداره کل دامپزشکی استان اردبیل از عموم مردم بویژه دامداران ، کارگران دامداری‌ها ، ذبح‌کنندگان و سلاخان، کارگران کشتارگاه‌ها و تمام افراد مرتبط با دام خواست که با دقت و حساسیت بیشتری موارد بهداشتی را رعایت کنند.

 بیماری تب کریمه کنگو یک بیماری ویروسی مشترک بین انسان و دام و یک بیماری حاد تب‌دار و خونریزی دهنده است که از طریق گزش کنه یا تماس با خون و ترشحات لاشه دام و انسان آلوده منتقل می‌شود.

این اداره کل همچنین اعلام کرد که دامداران از انتقال، خرید و فروش دام‌های مشکوک و غیربومی بدون مجوز دامپزشکی خودداری کرده و با استفاده از سموم مناسب دام‌ها و جایگاه‌های دامی را به طور مستمر و مداوم سمپاشی کرده و از جداسازی و له کردن کنه‌های موجود بر روی دام‌ها بپرهیزند.

اداره کل دامپزشکی استان اردبیل همچنین از شهروندان خواست تا از خرید گوشت‌های بدون برچسب و مهر بهداشتی دامپزشکی و حاصل از کشتار غیرمجاز دام خودداری کرده و پس از خرید گوشت از مراکز معتبر و تحت نظارت دامپزشکی حداقل ۲۴ ساعت گوشت را در دمای یخچال در دمای صفر تا چهار درجه سانتی‌گراد نگهداری کنند.

همچنین شهروندان آلایش خوراکی دامی شامل دل ، جگر ، قلوه را  به صورت بسته بندی کددار و تحت نظارت دامپزشکی که دارای تاریخ تولید و انقضا است، خریداری کرده و هنگام خردکردن گوشت و آلایش دامی موارد بهداشتی را رعایت کنند.

 

نظر شما