چرا مردم دیگر مثل قبل طرح فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت نمی کنند؟

۱۳۹۹/۰۳/۲۰ - ۰۲:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۱۲۶۰۶
چرا مردم دیگر مثل قبل طرح فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت نمی کنند؟
مثبت شدن نتیجه آزمایش اولیه سه بیمار مشکوک به ویروس کرونا در شیراز در ششم اسفند ۹۹، منجر به توصیه‌ها برای لزوم رعایت اصول بهداشتی شد و مردم هم همکاری خوبی کردند اما در هفته‌های اخیر این موارد به‌ویژه فاصله‌گذاری اجتماعی در بانک‌های فارس درحال رنگ باختن است.

به گزارش  خبرگزاری برنا؛ این همکاری و توجه به توصیه‌ها تا آنجا پیش رفت که استان فارس در بحث مقابله و کنترل ویروس کرونا از استان‌های پیش‌رو کشور شد و آمار مبتلایان و فوتی‌های آن در مقایسه با دیگر استان‌های کشور پایین‌تر بود.

اما به دنبال بازگشایی و از سرگیری فعالیت برخی صنوف مردم با طرح فاصله‌گذاری اجتماعی فاصله گرفته و بیماری کرونا را به دست فراموشی سپرده‌اند.

همین مساله سبب شده که امروز شاهد افزایش آمار مبتلایان به کرونا در استان باشیم و مردم بدون رعایت حداقل‌های اقدامات پیشگیرانه و حتی بدون استفاده از ماسک در اماکن عمومی ظاهر می‌شوند.

یکی از مکان‌هایی که مردم مراجعه زیادی به آنجا دارند بانک‌ها هستند و این مساله امروز تشدید شده و مردم در بسیاری موارد بدون رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و هیچ یک از تجهیزات پیشگیرانه در شعب مختلف بانک‌ها حضور می‌یابند.

۹۰ درصد خدمات بانک‌ها به شکل غیرحضوری ارائه می‌شود

رئیس شورای سیاست‌گذاری بانک‌های فارس، با اشاره به افزایش مراجعه مردم به شعب بانک‌ها طی روزهای اخیر گفت: با وجود اینکه ۹۰ درصد خدمات بانک‌ها به شکل غیرحضوری ارائه می‌شود اما مردم همچنان ترجیح می‌دهند خدمات خود را حضوری دریافت کنند.

کریم ریگی‌زادگان افزود: از ابتدای شیوع ویروس کرونا بارها به مردم اعلام کردیم که حتی‌المقدور از مراجعه به شعب بانک‌ها خودداری کنند و از این مساله را به روش‌های مختلف اطلاع‌رسانی و اعلام کردیم اما مردم بی‌توجه به این توصیه‌ها همچنان به بانک‌ها مراجعه می‌کنند.

وی ادامه داد: البته ما نیز اقداماتی برای مقابله با شیوع ویروس کرونا در بانک‌ها انجام دادیم ازجمله نصب نایلون در مقابل گیشه بانک‌ها، جمع‌آوری خودکار و استامپ و ضدعفونی کردن شعب اما میزان مراجعه مردم به‌گونه‌ای است که در این شرایط نگران‌کننده است.

او بیان کرد: در برخی شعب به تعداد گیشه‌های فعال، اجازه ورود مراجعه‌کنندگان به درون شعب داده می‌شد که در پاره‌ای مواقع مردم همکاری نمی‌کردند و با اصرار و هجوم و بدون استفاده از ماسک وارد شعب می‌شدند.

رئیس شورای سیاست‌گذاری بانک‌های فارس افزود: انتظار ما از شهروندان این است که بیماری کرونا را همچنان جدی بگیرند و ضمن رعایت اصول و توصیه‌ای بهداشتی همچنان امور بانکی خود را به شکل غیرحضوری انجام دهند.

مردم رعایت اصول بهداشتی را رها نکنند

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز هم، ضمن ابراز نگرانی از روند افزایشی شمار مبتلایان به کرونا در این استان گفت: کوتاهی مردم و بی‌توجهی آنها نسبت به رعایت اصول بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی سبب شده که امروز شاهد افزایش تعداد مبتلایان باشیم.

عبدالرسول همتی افزود: اینکه گفته شود روند شیوع این ویروس پایان‌یافته یک پیام کاملا اشتباه است و باید همانند روزهای نخست گسترش این بیماری مسایل را رعایت کنیم.

وی ادامه داد: تاکید ما همچنان بر پرهیز از انجام سفرهای غیر ضروری، در خانه ماندن، استفاده از تجهیزات بهداشتی ازجمله ماسک، پرهیز از حضور در مکان‌های سرپوشیده و عمومی، شست و شوی منظم دست‌ها و استفاده از مواد ضدعفونی است که امیدواریم این موارد همچنان با جدیت رعایت شود.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز