مدیرعامل سازمان فاوا شهرداری مشهد خبر داد؛

تسهیلات جدید «من‌کارت» برای شهروندان دارای معلولیت

۱۳۹۹/۰۳/۱۹ - ۱۶:۱۴:۳۰
کد خبر: ۱۰۱۲۷۸۷
تسهیلات جدید «من‌کارت» برای شهروندان دارای معلولیت
مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد از اعمال تسهیلات جدید «من‌کارت» در حوزه حمل‌ و ‌نقل عمومی برای شهروندان دارای معلولیت این کلانشهر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، محمدجواد رجائیان با اعلام این خبر اظهار کرد: با هدف آسان‌ سازی استفاده از خدمات حمل‌ و نقل عمومی برای معلولان و فراهم ‌سازی شرایط حضور بیشتر آنان در فعالیت‌ های اجتماعی، تخفیفات و شرایط ویژه‌ ای برای استفاده این قشر از شهروندان از خدمات «من‌کارت» فراهم شده که در همین راستا نسبت به توسعه زیرساخت‌ ها و بستر نرم ‌افزاری و فنی لازم اقدام شده است.

وی افزود: معلولان می‌ توانند از این پس علاوه بر خطوط اتوبوس و قطار شهری، از تاکسی‌ های ویژه ‌ای که به همین منظور تجهیز شده است نیز با 50 درصد تخفیف بهره‌ مند شوند. این تاکسی‌ های ویژه با تجهیز به بالابر ویلچر و نیز دستگاه کارت ‌خوان جهت ارائه سرویس ویژه به معلولان، آماده ارائه خدمات هستند.

مدیر عامل سازمان فاوا شهرداری مشهد با اشاره به اقدامات انجام شده در این زمینه بیان کرد: خدمات ویژه «من‌کارت» و ارائه تخفیفات ویژه برای ایثارگران از سال 1396 جهت استفاده از اتوبوس‌های درون‌شهری و از سال 1397 برای قطار شهری فعال شده است و همچنان ادامه دارد. از سال 1398 نیز امکان استفاده از این تسهیلات برای جامعه معلولان فراهم آمده است. در همین راستا این قشر از شهروندان می‌توانند هر ماه از 60 سفر رایگان توسط اتوبوس و قطار شهری بهره‌مند شوند و همچنین در سفر با ناوگان تاکسی از 50 درصد تخفیف استفاده ‌کنند.

وی با تأکید بر لزوم گسترش این دسته از تسهیلات اضافه کرد: تا کنون حدود 17 هزار و 500 «من‌کارت» شخصی‌سازی شده ویژه ایثارگران و یک هزار و 330 عدد نیز ویژه معلولان شهر مشهد در اختیار افراد ارای معلولیت قرار گرفته است که در نتیجه بیش از 38 میلیارد ریال تخفیف ویژه تسهیلات «من‌کارت» ایثارگران و 240 میلیون ریال نیز در همین راستا جهت معلولان به صورت سوبسید اختصاص پیدا کرده است.

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد تصریح کرد: تاکنون ایثارگران با بیش از 6 میلیون و 130 هزار تراکنش در سفر با خطوط اتوبوس و قطار شهری از این تسهیلات استفاده کرده‌اند و «من‌کارت» ویژه معلولان نیز که از دی ‌ماه سال گذشته راه‌اندازی شده تا کنون در حدود 34 هزار تراکنش شامل تسهیلات داشته است.

رجائیان گفت: به دلیل توقف خدمت‌ رسانی سیستم حمل ‌و نقل عمومی در دوران شیوع بیماری کرونا، روند ارائه تسهیلات در این خصوص دچار وقفه ‌ای شد که اکنون ارائه این خدمات به روال سابق برگشته است.

وی در ارتباط با خدمات جدید در این زمینه ادامه داد: در راستای گسترش خدمات و تسهیلات «من‌کارت» ویژه معلولان، بستر سخت ‌افزاری و نرم ‌افزاری لازم در این خصوص ایجاد شد و با همکاری سازمان تاکسیرانی، تعدادی از تاکسی ‌ها نیز به تجهیزات لازم مجهز شدند.

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد خاطرنشان کرد: فراهم آوردن بستر های لازم برای حضور همه شهروندان در اجتماع به عنوان یکی از شاخصه ‌های شهر های پایدار و هوشمند، از موضوعات مورد توجه مدیریت شهری در مشهد است و سازمان فاوا شهرداری نیز با همکاری سایر سازمان ‌های متولی، نسبت به توسعه زیرساخت‌ های نرم‌افزاری و بهره ‌گیری از فناوری اطلاعات در این خصوص اهتمام دارد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز