کشاورزی و دام، عامل بحران آب در شهرستان فریمان

۱۳۹۹/۰۳/۲۰ - ۱۱:۱۰:۲۱
کد خبر: ۱۰۱۳۰۶۵
کشاورزی و دام، عامل بحران آب در شهرستان فریمان
مصرف آب شرب در بخش های کشاورزی و دامداری روستایی باعث بحران آب شرب در شهرستان فریمان شده است.

مدیر امور آب و فاضلاب فریمان در گفتگو با خبرنگار برنا با اعلام این خبر افزود: در بسیاری از روستاها آب شرب به مصرف دام سنگین و سبک و طیور و یا تولید محصولات کشاورزی می رسد.

موسی رضایی که در جلسه بررسی مشکلات آب شرب روستاهای کته شمشیر سفلی و علیا شهرستان که با حضور معاون فرماندار و بخشدار قلندرآباد و مدیران حوزه آب و فاضلاب برگزار شد با اشاره به 12هزار مشترک آب روستایی اظهار داشت: جهاد کشاورزی متولی تامین آب مورد نیاز دام و طیور است در حالیکه آب شرب که با قیمت بسیار پایین در اختیار مشترکان روستایی قرار می گیرد بدون توجه به وضعیت منابع آب شهرستان صرف دوام و طیور و تولید "گل ختمی" می شود.

وی علت دیگر کمبود شرب را  فرسوده بودن خطوط انتقال و شبکه توزیع تاسیسات و هدر رفت آب اعلام کرد که باعث  بحران  آبی  در منطقه شده است.

در ادامه جعفری بخشدار قلندرآباد خواستاررفع هرچه سریعتر مشکلات موجود در حوزه آب روستاها شد و در ادامه سپس با جمع بندی مطالب مطرح شده در جلسه ، مقررشد حجم عملیات و اعتبار مورد نیاز برای رفع مشکلات آبرسانی روستاهای این منطقه  توسط امور آب و فاضلاب اعلام تا پیگیری های لازم در خصوص جذب اعتبارات مورد نیاز توسط فرمانداری انجام شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز