صدور بیش از ۹۵ هزار تن کالا از پایانه دوغارون به افغانستان

۱۳۹۹/۰۳/۲۰ - ۱۱:۱۵:۳۹
کد خبر: ۱۰۱۳۰۷۲
صدور بیش از ۹۵ هزار تن کالا از پایانه دوغارون به افغانستان
مدیر پایانه مرزی دوغارون گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۹۵ هزار و ۱۸۹ تن انواع کالا با سه هزار و ۹۴۵ دستگاه کامیون ترانزیتی از پایانه مرزی دوغارون شهرستان تایباد به افغانستان صادر شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از تایباد، کریم نوایی نظامی اظهار کرد: همچنین در همین بازه زمانی ۶۰۸ تن انواع کالا با ۲۵ دستگاه کامیون ترانزیت از سمت کشور افغانستان وارد پایانه مرزی دوغارون شد.

وی بیان کرد: همچنین در این مدت افزون بر ۴۸ هزار و ۵۳۶ تن انواع کالا با ۲ هزار و ۲۱۵ دستگاه کامیون به کشور افغانستان ترانزیت شد.

وی ادامه داد: هرات یکی از مهمترین بازار‌های کشور افغانستان است که با نقطه صفر مرزی و منطقه ویژه اقتصادی دوغارون ۱۲۰ کیلومتر فاصله دارد.

نوایی نظامی انواع مصالح ساختمانی، میلگرد، بنزین و گاز مایع را از مهم‌ترین اقلام صادراتی به افغانستان اعلام کرد و گفت: پایانه مرزی دوغارون دروازه طلایی برای تجارت و ترانزیت کالا و یکی از پرترددترین معبر‌های زمینی کشور در بخش کالا و مسافر است.

وی ادامه داد: در بخش مسافری نیز روزانه بیش از سه هزار و ۵۰۰ نفر شامل راننده، مسافر و کارکنان بخش‌های مختلف اداری و خدماتی در این پایانه تردد دارند و سالانه بیش از یک میلیون مسافر از طریق معبر رسمی دوغارون وارد دو کشور ایران و افغانستان می‌شوند.

خراسان رضوی بیش از 300 کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان دارد که 90 کیلومتر آن در تایباد واقع شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز