معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی:

فعالیت ۱۸ هزار هکتار گلخانه در کشور / ۹۰۰ هزار هکتارباغ سالخورده در کشور وجود دارد

۱۳۹۹/۰۳/۲۰ - ۱۲:۴۳:۰۸
کد خبر: ۱۰۱۳۱۲۹
فعالیت  ۱۸ هزار هکتار گلخانه در کشور /  ۹۰۰ هزار هکتارباغ سالخورده در کشور وجود دارد
محمدعلی طهماسبی گفت: توسعه گلخانه‌ها از جمله طرح‌های اقتصاد مقاومتی درسال جهش تولید است و هم اکنون نیز ۱۸ هزار هکتار گلخانه فعال در کشور وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری برناازلرستان ؛ طهماسبی روز سه شنبه در بازدید از اراضی گلخانهای گل محمدی روستای یوسفعلی بروجرد ،اظهار کرد: مجموع تولیدات باغی و گلخانه‌ای هم اکنون درکشور به ۲۴ میلیون رسیده است.

او بیان کرد: علاوه بر تولیدات باغات و گلخانه‌ها چندین میلیارد گل شاخه بریده و گیاهان زینتی و گلدانی در کشور تولید می‌شود.

طهماسبی تصریح کرد: برای اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی وزارت جهاد کشاورزی از جمله طرح‌های اراضی شیبدار، توسعه گلخانه ای اعتبارات لازم در نظر گرفته شده و به استان‌ها ارسال می‌شود.

 معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی تاکید کرد: با اجرای طرحها در راستای جهش تولید در زمینه افزایش تولید، کاهش واردات و توسعه صادرات گام های جدی برداشته خواهد شد.

اوبا اشاره به اینکه هم اکنون ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار هکتار باغ در کشور وجود دارد، یادآور شد: در حدود ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار هکتار از این باغات بارور  و مابقی آنها در مدار تولید قرار دارد.

معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی گفت: از باغات موجود در کشور ۹۰۰ هزار هکتار از باغات سالخورده است که در قالب طرح «اصلاح» این باغات بازسازی می‌شوند.

طهماسبی تصریح کرد: حدود یک ششم از تولیدات کشاورزی در بخش باغبانی انجام می‌شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز