کشف ۳ دستگاه فلزیاب در بروجرد

۱۳۹۹/۰۳/۲۰ - ۱۳:۱۴:۱۰
کد خبر: ۱۰۱۳۱۵۱
کشف ۳ دستگاه فلزیاب در بروجرد
فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان از کشف 3 دستگاه فلزیاب در شهرستان بروجرد خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنااز لرستان؛  سرهنگ مرادیان با بیان این خبر گفت: در راستای تعامل با یگانهای انتظامی و بهره گیری از اشراف اطلاعاتی ، در یک عملیات خاص انتظامی توسط پاسگاه انتظامی والانجرد شهرستان بروجرد سه نفر حفار غیر مجاز با هویت معلوم در حین ارتکاب جرم دستگیر و از متهان 3 دستگاه فلزیاب کشف و ضیط شد.

او افزود: سارقان با استفاده از سه دستگاه فلزیاب به قصد تحصیل اشیاء عتیقه در حال انجام حفاری در مجاورت اثر تاریخی و ملی امامزاده عسگری واقع در تپه مولا شهرستان بروجرد بودند که توسط نیروی انتظامی و با همکاری خادمان یگان حفاظت میراث فرهنگی به دام افتادند.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی  لرستان با اشاره به اینکه از متهمان یک دستگاه فلزیاب پیشرفته و 2 دستگاه فلزیاب دست ساز کشف و ضبط شد ،گفت: پرونده قضایی این متهمان به منظور سیر مراحل قانونی به دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان بروجرد ارسال شده است .

سرهنگ مرادیان تصریح  کرد: همکاری موثر با یگانهای انتظامی ، هدایت و همراهی آنان در راستای پیشگیری از جرائم حوزه میراث فرهنگی و همچنین تقدیر از فعالیت آنها در کشف و مقابله می تواند در جهت ارتقاء عملکرد و فعالیت و بازدارندگی عمومی به تجاوز در این حوزه منجر شود .

 فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی  لرستان  یادآورشد: فرهنگ سازی زمان بر و بازدهی دیرتر دارد اما نباید از بحث اعتمادسازی و مشارکت اجتماعی غافل ماند و باید همسو با برخوردهای قضایی-انتظامی پیگیری برای فرهنگ سازی در پیشگیری اجتماعی و مشارکت اجتماعی نیز صورت گیرد.   

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز