مدیرکل راه و شهرسازی لرستان :

نرخ‌گذاری منطقه‌ای واحدهای مسکونی در شهرهای استان

۱۳۹۹/۰۳/۲۱ - ۱۳:۳۳:۱۳
کد خبر: ۱۰۱۳۶۶۸
رضا خالقی از نرخ‌گذاری منطقه‌ای واحدهای مسکونی در شهرهای استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنااز لرستان ؛ خالقی در حاشیه شورای مسکن استان ، اظهار کرد: در این جلسه بر موضوع تورم بخش مسکن و اجاره بها اشاره و در این راستا راهکارهایی توسط اعضای شورا مطرح شد.

اوافزود: در این جلسه بر  شناسایی و الحاق اراضی حریم شهرها از طریق خرید اراضی توسط راه و شهرسازی استان وبا هدف تولید واحدهای مسکونی مناسب برای متقاضیان تاکید شد.

خالقی تصریح  کرد: شناسایی اراضی مازاد دستگاه‌های اجرایی و نهادهای دولتی و انتقال اسناد آنها در راستای اجرای طرح اقدام ملی توسط راه و‌شهرسازی لرستان یکی دیگر از مصوبات جلسه فوق بود.

او یادآورشد: در این جلسه مقرر گردید راه و شهرسازی لرستان با همکاری کانون کارشناسان رسمی دادگستری، اداره امور مالیاتی، اتحادیه مشاورین املاک نسبت به نرخ گذاری قیمت خرید و فروش و اجاره بهای مسکن در لرستان اقدامات لازم را انجام دهند.

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان در خصوص کنترل قیمت خرید و‌فروش مسکن و قیمت اجاره بها در استان، گفت: در این جلسه با توافق اعضای شورای مسکن استان مقرر گردید کمیته نرخ‌گذاری منطقه‌ای واحدهای مسکونی در شهرهای استان باهدف تعدیل قیمت خرید وفروش و اجاره بهای مسکن تشکیل شود.

او گفت: همچنین در راستای کنترل قیمت خرید و فروش مسکن و اجاره بها مقرر گردید پس از تصویب کمیته مذکور ، هر گونه معامله و تنظیم قراردادها منوط به تایید نظریه کارشناسان رسمی دادگستری استان در چارچوب قیمت‌گذاری منطقه ای گردد.

خالقی  با اشاره  تامین مصالح ساختمانی در استان ، یادآورشد: در راستای ایجاد واحدهای تولیدی مصالح و نهاده‌های ساختمانی در استان و جذب سرمایه‌گذار و نیز توسعه شهرهای کوچک مقرر گردیدفراخوانی برای جلب سرمایه‌گذاران با توجه به ظرفیت‌های مناطق انجام و صدور مجوز نیز تسهیل گردد.

او بیان کرد: در راستای کنترل قیمت خرید وفروش و اجاره بهای مسکن پس از نهایی شدن نرخ‌گذاری، دستگاه قضایی استان ودادستان مرکز لرستان و شهرستان‌ها برای کنترل قیمت‌هابا خاطیان براساس ضوابط قانونی برخوردی قاطع داشته باشد.

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان تعیین مالیات بر خانه‌های خالی از سکنه در شهرهای استان را یکی دیگر از مصوبات جلسه فوق ذکر کرد و گفت: براساس نظرات اعضای شورای مسکن مقرر گردیدبا همکاری شهرداریها و واحدهای خدمات رسان ظرف ۴ ماه خانه‌های خالی از سکنه در استان شناسایی شوند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز