آغاز فعالیت مهدهای کودک در زنجان

۱۳۹۹/۰۳/۲۴ - ۱۲:۳۰:۰۴
کد خبر: ۱۰۱۴۷۱۲
آغاز فعالیت مهدهای کودک در زنجان
معاون امور اجتماعی بهزیستی استان زنجان گفت: همزمان با سراسر کشور ۱۵۹ باب مهد کودک اعم از شهری، حاشیه و روستا مهدهای این استان فعالیت‌های خود را از امروز/ ۲۴ خرداد/ آغاز کردند.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ سلمان حسینی روز شنبه گفت: بر همین اساس مهدهای کودک حداکثر یک سوم تا ۵۰ درصد ظرفیت می‌توانند کودکان را پذیرش کنند و اولویت با کودکانی است که والدین آنها شاغل هستند.

وی اضافه کرد: تمامی مهدهای کودک تحت نظارت بهزیستی ضمن رعایت ضوابط ابلاغی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی موظف به انجام و رعایت ضوابط و پروتکل‌های بهداشتی ابلاغی سازمان بهزیستی هستند.

این مسؤول ادامه داد: والدین باید نسبت به اطلاع‌رسانی بیماری کودکان خود به ویژه بیماری‌های زمینه‌ای همکاری لازم را مسوولان مهدهای کودک داشته باشند.

وی اظهار داشت: آموزش اولیاء برای اجرای پروتکل بهداشتی، اعلام ساعت تحویل و ترخیص که موجب تجمع و معطلی آنان نشود باید در اولویت برنامه کاری مهدهای کودک قرار گیرد.

حسینی در خصوص میزان شهریه دریافتی توسط مهدهای کودک نیز افزود: میزان شهریه ثابت خرداد سال جاری ۲۵ درصد شهریه ماهیانه مهدکودک است و تا ابلاغ شهریه جدید سال ۹۹، اعلام افزایش قطعی شهریه به والدین انجام نگیرد.

 معاون امور اجتماعی بهزیستی استان زنجان ادامه داد:  فاصله فیزیکی، تهویه هوای اتاق و نوبت‌دهی باید به گونه‌ای انجام شود که از ازدحام افراد در فضای بسته پیشگیری به عمل آید.

به گفته وی، همچنین استفاده از ماسک و دستکش توسط کارکنان مهدهای کودک ضروری بوده و مواد ضدعفونی کننده دست به اندازه کافی در اختیار مراجعان و کارکنان مهدکودک قرار گرفته و مربیان، نظارت ویژه بر شستشوی صحیح دست کودکان و موارد نظافتی داشته باشند.

این مسؤول خاطرنشان کرد: همراه داشتن ماسک و وسایل نظافت انفرادی توسط کودکان در کیفی مخصوص از نکات مورد تاکید اعلام شده است.

پیش از این، مدیرکل بهزیستی استان زنجان اعلام کرده بود، با توجه به تعطیلی مهدهای کودک استان بر اثر شیوع ویروس کرونا بیش از ۵۰۰ نفر از بانوان شاغل در مهدهای کودک تحت نظارت بهزیستی که به عنوان موسس، مسئول فنی، مربی و یا کمک مربی اشتغال داشته و اغلب سرپرست خانوار هستند، بیکار شده‌اند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز