مسئول دفتر مامایی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه اعلام کرد:

افزایش نگران کننده مادران باردار کرونایی

۱۳۹۹/۰۳/۲۵ - ۱۶:۰۰:۲۱
کد خبر: ۱۰۱۵۲۱۱
افزایش نگران کننده مادران باردار کرونایی
مسئول دفتر مامایی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از افزایش نگران کننده آمار مادران باردار کرونایی در استان خبر داد .

به گزارش خبرگزاری برنا؛ شیوا کاظمی با اشاره به افزایش آمار مادران باردار مبتلا به کرونا در استان، با ابراز نگرانی از این وضعیت گفت: در دو سه هفته اخیر، عملا هر هفته حدود 10 نوزاد از مادران کرونایی در استان متولد می شوند و این امر نشان از افزایش تعداد مادران باردار کرونایی در استان است.

وی به ضعف سیستم ایمنی مادر باردار و جنین اشاره کرد وافزود: این وضعیت می تواند هردو نفر را در معرض خطرات بزرگتری قرار دهد، بنابراین باید مسئله ابتلای مادران باردار به کرونا  جدی گرفته شود.

وی افزود: واقعا هنوز نمی‌دانیم کرونا با مادر باردار و جنین چه می‌کند و هنوز هم برای هیچ کس ثابت شده نیست که کرونا از مادر به جنین منتقل می‌شود و یا مثبت شدن برخی نوزادان به دلیل انتقال سریع این ویروس هنگام زایمان و از طریق قطرات تنفسی مادر رخ می‌دهد، بنابراین با توجه به اینکه کرونا درمانی ندارد و خطرات آن برای مادر باردار و جنین ناشناخته است، تنها راهکار فعلی رعایت حداکثری نکات پیشگیری است و مادران باردار باید در این زمینه احتیاط بیشتری داشته باشند.

این مسئول از تمام مادران باردار خواست تا در شرایط شیوع کرونا به هیچ عنوان از منزل خارج نشده و تنها برای انجام مراقبت های دوران بارداری، آن هم با رعایت حداکثری نکات بهداشتی از خانه خارج شوند.

کاظمی رعایت نکات بهداشتی و مراقبتی را در سه ماهه اول بارداری از حساسیت بالایی برخوردار دانست و افزود: این دوران از بارداری به دلیل شکل گیری جنین و اعضای حیاتی آن از حساسیت بالایی برخوردار است و مادران در سه ماهه اول بارداری باید مراقبت بیشتری داشته باشند.

مسئول دفتر مامایی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه نسبت به مراقبت‌های بهداشتی خانواده مادران باردار نیز تاکید کرد و افزود: در کنار مادران باردار، خانواده این افراد هم باید نکات بهداشتی را با دقت بیشتری رعایت کنند و توصیه می شود تا زمان به دنیا آمدن نوزاد رعایت فاصله لازم را با مادر باردار در محیط خانه هم داشته باشند.

وی افزود: همچنین به مادران باردار توصیه می‌شود در کنار رعایت فاصله با افراد خانواده، بصورت مرتب دست های خود را در محیط خانه با آب و صابون بشویند.

کاظمی با انتقاد شدید از دید و بازدیدهای فامیل بعد از به دنیا آمدن نوزادان گفت: متاسفانه مردم تصور می کنند شرایط عادی است و به محض به دنیا آمدن نوزاد، افراد فامیل برای تبریک به دیدن مادر و نوزاد نورسیده می‌روند که این کار بسیار خطرناکی است.

وی افزود: مورد داشته ایم که نوزاد 25 روز بعد از تولد به دلیل دید و بازدید مکرر فامیل، مبتلا به کرونا شده و به بیمارستان ارجاع داده شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز