مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان:

بکارگیری نیروهای بسیجی در ۸۴ ناحیه بحرانی جنگلی در سطح استان

۱۳۹۹/۰۳/۲۵ - ۱۳:۵۸:۳۲
کد خبر: ۱۰۱۵۳۵۱
بکارگیری نیروهای بسیجی در ۸۴ ناحیه بحرانی جنگلی در سطح استان
شیرزادنجفی از انعقادتفاهمنامه باسپاه پاسداران در راستای بکارگیری نیروهای بسیجی در ۸۴ ناحیه بحرانی جنگلی در سطح استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از لرستان  ؛ نجفی روز یکشنبه  در گفت وگو با رسانه ها ،  اظهار کرد: مناطق بحرانی استان لرستان از لحاظ حریق جنگلها و مراتع به ۸۴ ناحیه تقسیم بندی شده که سهم هر شهرستان بسته به درجه بحرانی بودن مشخص و در هر ناحیه تعداد چهار نفر نیروی بسیجی بکارگیری شده است که بایستی شبانه روز در منطقه مستقر و نسبت به دیده بانی اقدام نمایند.

او با اشاره به اینکه این گروهها تجهیزات انفرادی و امکاناتی نظیر دمنده و آتش کوب را نیز در اختیار دارند ،افزود: گروههای دیده بانی بسیج موظفند بلافاصله پس از مشاهده حریق در منطقه استحفاظی خود، ضمن اطلاع رسانی به اداره منابع طبیعی، سپاه و بسیج شهرستان، در منطقه حریق حضور یافته و مقدمات اطفاء حریق را تا رسیدن نیروهای کمکی فراهم نمایند.

نجفی دتصریح کرد: در هر ناحیه یک گروه ۲۲ نفره بسیج نیز بصورت آماده باش حضور داشته تا در صورت نیاز در منطقه حضور یابند و چنانچه حریقی اتفاق بیفتد بلافاصله نسبت به اطفاء آن وارد عمل خواهند شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان لرستان در پایان خطاب به روسای ادارات منابع طبیعی شهرستان ها، خواهان برگزاری جلسات با سپاه نواحی شهرستان ها برای برنامه ریزی کارهای مقدماتی این تفاهم نامه شد و خاطر نشان کرد: روسای منابع طبیعی شهرستان ها، ضمن استقرار دیده بان، بایستی بصورت مستمر بر عملکرد آنان نظارت داشته و آموزش نیروهای بسیجی بکار گرفته شده طی جدول زمانبندی به تفکیک هر شهرستان در دستور کار قرار گیرد.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز