تاثیر کرونا تا چه مدت در بدن بیماران باقی می ماند؟

۱۳۹۹/۰۴/۰۴ - ۰۲:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۱۵۳۸۲
تاثیر کرونا تا چه مدت در بدن بیماران باقی می ماند؟
یک بررسی علمی توسط شبکه خبری "ان اچ کی" ژاپن نشان می دهد که عوارض کووید-۱۹ بر روی برخی از بیمارانی که پس از منفی شدن تست کرونا از بیمارستان مرخص شده اند، ادامه داشته است.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ تلویزیون دولتی ژاپن، پزشکان بیمارستان مسئول مداوای بیماران مبتلا به کرونا می گویند مردم باید بدانند که پس از مرخص شدن بیماران از بیمارستان هم ممکن است مشکلات گوناگون کماکان ادامه یابد آنها همچنین می گویند امیدوارند که شبکه بزرگتری برای پشتیبانی از چنین افرادی ایجاد شود.

"ان اچ کی" اخیرا نظرسنجی را در مورد وضعیت افراد پس از درمان کووید-۱۹ در بیمارستان هایی که به عنوان موسسات پزشکی بیماری های عفونی تعیین شده اند و برخی از بیمارستان های وابسته به دانشگاه ها در توکیو انجام داد از ۴۶ موسسه ۱۸ موسسه به این نظرسنجی پاسخ دادند.

در این ۱۸ مرکز، تا پایان ماه مه حدود ۱۳۷۰ نفر پس از بهبود علائم بیماری مرخص شدند و یا به بیمارستان های دیگر منتقل شدند دستکم ۹۸ نفر از آنها مشکلاتی داشتند که زندگی روزانه را برایشان دشوار کرده بود آنها حدود هفت درصد از کل این تعداد را تشکیل می دادند.

گزارش می افزاید ۴۷ نفر از آنها به خاطر عوارض ذات الریه ناشی از ویروس کرونا دچار زوال عملکرد تنفسی شده اند و ۶ نفر نیز برای تنفس در خانه نیاز به کمک دستگاه تنفسی دارند.

 

نظر شما