استاندار لرستان:

کرونا در لرستان رو به گسترش است / نظارت بر رعایت پروتکل های بهداشتی با مسئولیت فرمانداران در همه شهرستانها / اولین و مهمترین خواسته از مردم استفاده از ماسک است

۱۳۹۹/۰۳/۲۵ - ۱۴:۵۰:۴۸
کد خبر: ۱۰۱۵۳۹۷
کرونا در لرستان رو به گسترش است / نظارت بر رعایت پروتکل های بهداشتی با مسئولیت فرمانداران در همه شهرستانها  /  اولین و مهمترین خواسته از مردم استفاده از ماسک است
سید موسی خادمی گفت : کرونا در استان رو به گسترش است و استفاده از ماسک به عنوان یک ابزار اساسی در جهت پیشگیری از این بیماری ضرورت دارد .

به گزارش  خبرگزاری برنااز لرستان ؛ خادمی روز یکشنبه درجلسه ویدئو کنفرانس ستاد مدیریت بیماری کرونا،اظهار کرد: با توجه به آمارهای اعلام شده توسط دانشگاه علوم پزشکی، وضعیت استان به لحاظ ابتلا به بیماری کرونا افزایشی و رو به هشدار است .

اوافزود: کرونا در استان رو به گسترش است و استفاده از ماسک به عنوان یک ابزار اساسی در جهت پیشگیری از این بیماری ضرورت دارد .

خادمی  با بیان اینکه پیش بینی می شود روند بیماری طی روزهای آتی رو به افزایش باشد، تصریح کرد: موضوع محدود کردن شهروندان، کسب و کار و رفت و آمدها مانند سابق میسر نیست و باید موضوع زندگی مردم و بیماری کرونا را در کنار هم و با رعایت نکات بهداشتی داشته باشیم .

استاندار لرستان خاطر نشان کرد: در شرایط کنونی بهترین راهکار استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی است که مردم باید توجه خود را به این موضوع معطوف کنند .

خادمی با اشاره به اهمیت استفاده از ماسک در پیشگیری از ابتلا به بیماری، گفت: استفاده از ماسک در ارتباطات احتمال انتقال بیماری را به کمتر از ۵ درصد کاهش خواهد داد و از طرف دیگر در صورت عدم استفاده از آن، خطر ابتلا را تا ۹۵ درصد افزایش می دهد که ضرورت دارد مردم به این مهم توجه بیشتری داشته باشند .

او با اعلام این نکته که اولین و مهمترین خواسته از مردم استفاده از ماسک است، افزود: در شرایط کنونی ماسک به عنوان حقوق ما بر همدیگر باید مورد استفاده قرار گیرد تا از وارد آمدن لطمه به دیگران و انتقال بیماری پیشگیری شود .

استاندار لرستان خاطرنشان کرد: تهیه و توزیع ماسک به مقدار لازم و قیمت مناسب در سطح بازار از نکات مطرح شده در جلسه امروز بود که ظرف هفته آتی این اقدام عملیاتی خواهد شد .

 خادمی  ادارات و دستگاههای اجرایی را نسبت به استفاده از ماسک توسط کارکنان و ارباب رجوع مکلف کرد وگفت:  دانشگاه علوم پزشکی و تعزیرات با همکاری نیروی انتظامی نسبت به پلمپ واحدهای صنفی که پروتکل های بهداشتی را رعایت نمی کنند اقدام کنند .

او در پایان تشکیل کمیته نظارت بر رعایت پروتکل های بهداشتی با مسئولیت فرمانداران در همه شهرستانها را خواستار شد و گفت: مهمترین اقدام در رابطه با استفاده از ماسک و رعایت نکات بهداشتی، اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی است که نیازمند همکاری مردم و دستگاه‌های اجرایی در این زمینه هستیم .

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز