رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان خبر داد:

۵ شهر با وضعیت قرمز کرونایی در استان

۱۳۹۹/۰۳/۲۷ - ۱۸:۰۸:۲۶
کد خبر: ۱۰۱۶۵۰۵
۵ شهر با وضعیت قرمز کرونایی در استان
رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: در حال حاضروضعیت 5 شهر در استان قرمز و 300 بیمار در بیمارستان های استان بستری هستند.

به گزارش خبرگزاری برنا از گرگان: عبدالرضا فاضل درحاشیه جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا در گلستان در گفت‌وگو با خبرنگاران استان اظهار کرد: متاسفانه طی روزهای گذشته رفتارهای مردم به سمتی رفت که شهرهای سفید در استان گلستان به وضعیت زرد تغییر پیدا کرد و هم اکنون پنج شهر آق قلا، بندرترکمن، گنبدکاووس، مراوه تپه و بندرگز در وضعیت قرمز قرار دارند.

وی ادامه داد: مردم باید بپذیرند حتی اگر شهر وضعیت سفید باشد در آن شهر بیمار وجود دارد و بیمار بستری هم وجود دارند و همین بیماران باعث انتقال بیماری در سطح شهر و استان خواهند شد.

وی با اشاره به تاثیر رفتارهای مردم در تعطیلات گذشته در شیوع بیماری کرونا متذکر شد: در برهه‌ای از زمان به کمترین میزان بستری یعنی ۱۵۰ بیمار رسیده بودیم اما متاسفانه امروز 300 بیمار در تمامی بیمارستان‌های استان بستری هستند.

فاضل بیان کرد: روز گذشته پنج مورد مرگ ناشی از بیماری کرونا در استان گلستان داشتیم و حتی میانگین مرگ در استان به عدد یک یا دو رسیده بود و حتی روزهایی ما هیچ مورد مرگ ناشی از بیماری کرونا نداشتیم که متاسفانه این آمار روز گذشته به عدد پنج رسید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان تصریح کرد: از مردم استان گلستان به‌خصوص در شهرهایی مثل بندرگز، گرگان، مینودشت و گنبدکاووس تقاضا دارم موارد بهداشتی را بیشتر رعایت کنند تا شاهد بهبودی شرایط باشیم.

وی گفت: متاسفانه مردم در بازار و مجامع کمتر کسی را می‌بینیم که از ماسک استفاده کند و این بسیار خطرناک است و از همه تقاضا دارم با جدیت از ماسک و موارد بهداشتی استفاده کنند.

وی تاکید کرد: اگر مردم رعایت نکنند و آمار افزایش پیدا کند بدون شک دوباره مجبور هستیم که محدودیت‌ها را اعمال کنیم و این به هیچ عنوان پسندیده نیست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان در خصوص آمار ارائه شده با این عنوان که ۵۷ درصد مردم گرگان مبتلا به کویید ۱۹ شده و خودشان متوجه نشدند، خاطرنشان کرد: این یک اصطلاح علمی با عنوان ایمنی گله‌ای است که برخی معتقد بودند عده قابل توجهی مبتلا به این بیماری می‌شوند، عده‌ای فوت و عده‌ای هم درمان می‌شوند.

فاضل ادامه داد: کار تحقیقاتی در سطح کشور توسط وزارت بهداشت انجام شد که براساس داده‌های آماری و انجام آزمایش‌های برآورد شد ۵۷ درصد مردم گرگان مبتلا به کرونا شده که غالب آنها کمترین علائم را داشته و حتی خودشان متوجه مبتلا شدن به این بیماری نشدند.

وی اضافه کرد: در استان گلستان ۸ هزار و ۳۰۰ نفر از یکم اسفندماه سال گذشته تا به امروز در استان گلستان بستری شدند که ۸۰ درصد آنها مرخص شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: در روز ۲۰۰ آزمایش «پی سی آر» برای تشخیص بیماری کرونا با هزینه دانشگاه علوم پزشکی استان به صورت رایگان در استان انجام میشود.

وی درباره تغییر علائم بیماران کویید ۱۹ در استان گلستان گفت: در اسفندماه بیشتر بیماران با حالت زجر تنفسی مراجعه می‌کردند اما در حال حاضر بیشتر با علائم تنگی نفس کمتر و بی‌حالی، خستگی مزمن و علایم خفیف‌تر مراجعه می‌کنند

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز