استاندار البرز خبرداد:

بهره برداری از خط دوم راه آهن کرج - قزوین /صرفه جویی ۱۲/۷ میلیون لیتری سالانه سوخت

۱۳۹۹/۰۳/۲۹ - ۱۲:۲۳:۱۲
کد خبر: ۱۰۱۶۹۴۷
بهره برداری از خط دوم راه آهن کرج - قزوین /صرفه جویی ۱۲/۷ میلیون لیتری سالانه سوخت
استاندار البرز ازبا اشاره به افتتاح ویدئو کنفرانسی خط دوم راه آهن کرج - قزوین توسط رئیس جمهور گفت: افتتاح این پروژه سالانه 12/7 میلیون لیتر صرفه جویی سوخت به همراه خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری برنا استان البرز عزیزالله شهبازی صبح امروز پنجشنبه در حاشیه افتتاح این پروژه مهم حمل ونقل اظهار کرد: پروژه احداث خطر دوم راه آهن کرج به قزوین از سال 93 آغاز شد و درنهایت امروز به ایستگاه پایانی رسید.

وی با بیان اینکه تراکم جمعیت، رشد سریع مهاجرت و قرار گرفتن در شاهراه مواصلاتی کشور البرز را به استانی مهم و موثر در حوزه حمل و نقل و ترددهای بین استانی، تبدیل کرده است گفت: میزان تبادل جمعیت از محورهای مواصلاتی البرز و بار ترافیک ملی در این استان، مورد توجه دولت قرار گرفته و بزرگترین پروژه‌های راهسازی استان پس از مدت ها انتظار به سرانجام رسید.

وی بهره‌برداری از منطقه یک آزادراه تهران-شمال و ادامه آزادراه شهید همت در البرز و افتتاح قطار برقی کرج-هشتگرد را از جمله پروژه‌های افتتاح شده عنوان کرد و گفت: این مهم با توجه ویژه رئیس‌جمهور و وزرای مربوطه محقق شده است.

شهبازی با بیان اینکه این پروژه در محدوده استان‌های البرز و قزوین است، عنوان کرد: این پروژه به طول ۱۰۳ کیلومتر در محدوده استان‌های البرز و قزوین با هفت ایستگاه و ۳۵ تقاطع با اعتباری بیش از ۵۷۴ میلیارد تومان از سال ۹۳ آغاز شده و اکنون توسط دکتر روحانی رئیس جمهور محترم به صورت ویدئوکنفرانس به بهره‌برداری رسید.

وی افزایش ظرفیت جا به جایی مسافر به میزان ۲۵۷ میلیون نفر کیلومتر در سال، افزایش ظرفیت حمل بار به میزان ۱۹۶ میلیون تن کیلومتر در سال، افزایش سرعت سیر قطار مسافری به میزان ۳۰ درصد، صرفه جویی سالانه ۱۲ میلیون ۷۰۰ هزار لیتر سوخت به میزان ۲۵۳ میلیارد تومان حاصل از کاهش مصرف را از مزایای بهره برداری از این پروژه عنوان کرد وگفت: قرارگیری پروژه در کریدور شرق به غرب، قرارگیری پروژه در کریدور شمال به جنوب، افزایش ایمنی سیر ناشی از عدم توقف و تلاقی قطارها، ایجاد ۱۶۵ نفر فرصت شغلی مستقیم و غیر مستقیم از دیگر دستاوردهای راه اندازی خط دوم راه آهن کرج قزوین است.

 

نظر شما