تابلو فرش دست باف آذربایجان غربی نماد پیوند ملی ملت ایران و عراق

۱۳۹۹/۰۳/۳۱ - ۱۰:۱۱:۰۱
کد خبر: ۱۰۱۷۴۵۳
تابلو فرش دست باف آذربایجان غربی نماد پیوند ملی ملت ایران و عراق
آئین گره زنی تابلو فرش نفیس وحدت ملت ایران و عراق برای اهدا به صحن حضرت فاطمه زهرا (س) در شهر دیزج دیز خوی برگزار شد.

به گزارش برنا آذربایجان غربی،غلامرضا بابایی رئیس سازمان صنعت، معدن وتجارت آذربایجان غربی در این مراسم با بیان اینکه هنرمندان فرش در پیوند اثر خود با یاد و نام اهل بیت (ع) آن هنر را پرخیر و برکت و ماندگار می کنند، افزود: این تابلو فرش نفیس در ابعاد ۱۰۰*۹۰ سانتی متر با رج ۵۰ و در ۴۰ رنگ ابریشم و پشم بافته و به صحن حضرت زهرا(س) اهدا خواهد شد.

بابایی با بیان اینکه آذربایجان غربی با اشتغال ۷۲ هزار نفر در حوزه قالیبافی و تولید سالانه ۲۹۰ هزار مترمربع فرش دست باف و عرضه آن به بازار های داخلی و خارجی سهم بسزایی در بازار فرش دست باف کشور دارد، تصریح کرد: هم اکنون در شهرستان خوی ۱۷ هزار و ۲۷۶ نفر در حوزه فرش دست باف مشغول بکار هستند و سهم تولید فرش دست باف بافندگان این شهرستان ۶۹ هزار و ۱۰۴ متر مربع است.

بابایی ادامه داد: دراین شهرستان ۸۶ کارگاه غیر متمرکز با مدیریت متمرکز و ۲ کارگاه متمرکز فعال است و ۲۹۰۰نفر از بافندگان شهرستان نیز تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار دارند.

وی تصریح کرد: در حوزه فرش دست باف استان ۲ برند ثبت شده بین المللی و ملی را دارد که فرش ماهی خوی یکی از این برند ها است.

حسینی دبیر ستاد بازسازی عتبات عالیات استان نیز در این مراسم گفت:  بافت این فرش نفیس نماد پیوند معنوی هنرمندان با اهل بیت (ع) می باشد و این حرکت فرهنگی برای دو ملت ایران و عراق ماندگار خواهد بود.

این تابلو فرش توسط هنرمند خوش ذوق و قالیباف شهرستان خوی بافته و در اربعین حسینی توسط ستاد بازسازی عتبات عالیات در صحن حضرت فاطمه زهرا (س) در نجف اشرف نصب و رونمایی خواهد شد.

فریدون نقی لو بافنده این تابلو فرش پیشتر نیز موفق به خلق آثاری همچون تابلو فرش جام جهانی فوتبال ۲۰۱۸ روسیه، فوتبال جام ملت های آسیا ۲۰۱۹ امارات، لیگ والیبال جهانی ۲۰۱۹ در ارومیه، تابلو فرش مدافعان حرم و المپیک توکیو ۲۰۲۰ شده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز