بوستان امید به بهره برداری رسید/ تولد فضای تفرجگاهی متفاوت در یکی از ورودی مهم کرج

۱۳۹۹/۰۴/۰۱ - ۱۰:۱۶:۴۲
کد خبر: ۱۰۱۷۹۷۳
بوستان امید به بهره برداری رسید/ تولد فضای تفرجگاهی متفاوت در یکی از ورودی مهم کرج
مدیریت شهری کرج مطابق با وعده خود مبنی بر افتتاح یک پروژه عمرانی در روزهای شنبه هر هفته بوستان امید را به بهره برداری رساند تا فضای تفرجگاهی جدیدی به شهر کرج در یکی از ورودی های پرتردد آن اضافه شود.

به گزارش خبرگزاری برنا استان البرز مراسم افتتاحیه بوستان امید عصر روز شنبه با حضور مسئولان شهری و جمعی از شهروندان به بهره برداری رسید.

شهردار کرج در آیین بهره برداری از این بوستان  گفت: اگر قرار بود پروژه احداث پارک امید در حال حاضر انجام شود بیش از ۷۰ میلیارد تومان هزینه بر می داشت، اما با اعتبار حدود ۳۰ میلیارد تومانی به مرحله بهره برداری رسید.

علی کمالی زاده اظهار کرد: این پارک در فضایی احداث شده است که در سالیان قبل اهالی شهرک بعثت در این محدوده از لرزش خانه هایشان و ترک های ایجاد شده در واحد مسکونی خود دائما گلایه مند بودند.

وی با اشاره به اینکه اکنون در قالب احداث پارک امید در واقع پروژه ای پایه ریزی شده است تا با اجرای آن پایدار سازی منازل مسکونی شهرک بعثت نیز عملیاتی شود، گفت: برای ساخت این پارک و احداث دیوار آن از سال ۹۲ کارهای عملیاتی آغاز شد، علاوه  بر ساخت دیوار حدود یک هکتار زمین در این نقطه که قرار بود پایانه و ترمینال مسافری بین شهری شود مورد رسیدگی قرار گرفت و با تصمیم خوب شورای شهر پنجم برای ساخت پارکی نوین، اختصاص یافت.

وی با بیان اینکه پارک امید در ابتدای محور کرج - چالوس احداث شده که یکی از محورهای مواصلاتی مهم کشور است، عنوان کرد: مسافران در راه برگشت از شمال گاهی در ساعات پایانی شب به ابتدای محور در کرج می رسند و اکنون فضای مناسبی با احداث پارک امید برای حضور و اقامت کوتاه مدت این مسافران فراهم کرده است.

کمالی زاده با تاکید بر اینکه تلاش ما بر این است که به سوی انجام پروژه های انسان محور و ایجاد شهری پایدار حرکت کنیم، افزود: برنامه ریزی مناسب برای بیش از ۲۰ هفته افتتاح پروژه های عمرانی، فضای سبز، محیط زیستی و فرهنگی در سطح کرج مدنظر قرار داده شده و امید است در سال ۹۹ با بهره برداری از این پروژه ها گام مهمی در راستای رفاه شهروندان و خدمت به آنها رقم بزنیم.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج نیز در آئین بهره برداری از پارک امید گفت: بهسازی، زیباسازی و مناسب سازی ورودی های شهر جزو رئوس سیاست های شهرداری و شورای شهر کرج است.  

وی با بیان اینکه در سال گذشته بالغ بر ۵ میلیارد تومان برای بهسازی ورودی شرقی شهر کرج اختصاص پیدا کرد، گفت: طی مدت ۱۸ ماه فضای کنونی تحت عنوان پارک امید با مساحت حدود سه هکتار ایجاد شد.

رئیس سازمان سیما، منظر،فضای سبز شهری کرج ادامه داد: در این پارک ۶ هزار مترمربع دیوار سبز عمودی دارای ۵۰ هزار فلاور باکس، ۱۰۰ هزار گونه های مقاوم به کم آبی و با زمانِ گل دهی مناسب کاشته شده است.

وی با اشاره به اینکه مسیر پیاده راه بصورت شیب راهه در ضلع غربی پارک امید احداث شده است، عنوان کرد: این پیاده راه تا ضلع شمالی دیواره عمودی کار شده ادامه پیدا می کند تا مردم بتوانند از چشم انداز زیبای پارک استفاده کنند.

بضاعتی پور در ادامه با بیان اینکه ارزش پروژه حدود ۳۰ میلیارد تومان است، گفت: از این میزان بالغ بر ۲۴ میلیارد تومان طی حدود ۸ سال گذشته برای اقداماتی از جمله عملیات عمرانی، خاکبرداری و غیره در محل پروژه پارک امید صرف شده است، از طرفی سازمان سیما و منظر نیز حدود ۵ میلیارد تومان هزینه کرد برای مناسب سازی فضاها و ایجاد فضای سبز در این پروژه هزینه کرده است.

وی بیان کرد: از ظرفیت کارگاه ها و پرسنل سازمان سیما، منظر در جهت  طراحی و احداث نیمکت ها، انجام نور پردازی ها و ساخت نرده ها در پارک امید استفاده شده است.

رئیس سازمان سیما، منظر،فضای سبز شهری کرج با تاکید بر همراهی خوب شورای شهر کرج در پیشبرد اقدامات توسعه ای فضای سبز در این کلانشهر گفت: در این راستا هیچ لایحه و مصوبه ای از سوی شورای شهر کرج به ما برگردانده نشد، شهردار نیز با تزریق به موقع نقدینگی به پروژه ها نقش مهمی در پیشبرد و افتتاح سریع این برنامه ها ایفا کرده است.

بضاعتی پور با اشاره به اینکه که تا پایان سال جاری حداقل ۱۰ پروژه با کیفیت پروژه پارک امید در شهر کرج افتتاح می شود، افزود: در این راستا در گام نخست تا دو هفته دیگر آئین رونمایی از پیاده راه حاشیه رودخانه کرج محدوده پارک شهید چمران عملیاتی می شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز