استاندار زنجان:

از توان بسیج در اجرای پروژه‌های کوچک مقیاس استفاده شود

۱۳۹۹/۰۴/۰۱ - ۱۴:۰۱:۲۳
کد خبر: ۱۰۱۸۲۰۲
از توان بسیج در اجرای پروژه‌های کوچک مقیاس استفاده شود
استاندار زنجان گفت: دستگاه‌های اجرایی با ارائه طرح‌ها، از توان و ظرفیت بسیج در اجرا و تکمیل پروژه‌های کوچک مقیاس و زودبازده در مناطق محروم استفاده کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ فتح الله حقیقی روز یکشنبه در جلسه بررسی برنامه ها و طرح هایی که قابلیت اجرایی شدن آنها توسط بسیج در استان وجود دارد، افزود: بر اساس استعدادهای موجود در هر شهرستان استان، باید طوری برنامه ریزی شود تا طرح های تعریف شده در هر هشت شهرستان استان توزیع شود. 

وی به لزوم توجه به طرح توسعه منظومه های روستایی در تعریف طرح هایی که قرار است توسط بسیج در استان اجرا شود، اشاره کرد و اظهار داشت: در طرح منظومه های روستایی، مطالعه همه جانبه‌ای از ویژگی، ظرفیت ها و نیازهای هر یک از روستاهای استان انجام گرفته است. 

حقیقی خاطرنشان کرد: بسیج سازندگی برای کشور است و باید از ظرفیت آن در آبادانی و توسعه بهره گرفته شود. 

فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان نیز دراین جلسه با بیان اینکه سازمان بسیج برای کمک به دولت در همه استان ها پای کار است، گفت: سالانه هزاران پروژه توسط بسیج با همکاری دستگاه‌های اجرایی در مناطق محتلف کشور اجرا و به بهره برداری می رسد.

سردار جهانبخش کرمی افزود: در استان زنجان نیز پیش از این پروژه های مختلفی توسط بسیج در مناطق محروم اجرا شده است و تلاش بر این است تا همچنان از ظرفیت مجموعه بسیج و نیز از کمکی که از سوی سازمان بسیج مستضعفین کشور برای اجرای پروژه ها در اختیار استان ها می گذارد، هر چه بیشتر بهره گرفته شود. 

وی با بیان اینکه بسیج در هر زمینه آماده خدمت رسانی است، اظهار داشت: بسیج در زمینه های مختلف همچون اجرای طرح های آبرسانی به روستاها، ساخت درمانگاه، جاده های روستایی و نیز احداث مسکن برای محرومان نقش آفرینی  می کند. 

فرهاد امندی، رییس بسیج سازندگی استان زنجان نیز در این جلسه از اعتبار ۲ هزار میلیارد تومانی بسیج سازندگی کشور برای اجرای طرح ها در استان های کشور خبر داد و گفت: استان ها به تناسب ظرفیت ها قرار است از این اعتبار بهره مند شوند و تلاش ما این است با احصای طرح‌های محرومیت زدایی و عمرانی، خدمات بیشتری به مردم استان به ویژه در مناطق محروم داده شود.

 

نظر شما