نماینده شرق گلستان در مجلس:

ضرورت ایجاد مرکز تحقیقات محصولات راهبردی در شرق گلستان

۱۳۹۹/۰۴/۰۱ - ۱۸:۲۸:۳۱
کد خبر: ۱۰۱۸۳۳۸
ضرورت ایجاد مرکز تحقیقات محصولات راهبردی در شرق گلستان
نماینده مردم شرق استان گلستان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تولید گندم در چهار شهرستان کلاله، گالیکش، مینودشت و مراوه تپه ۶ هزار تن در سال است افزود: ایجاد مرکز تحقیقات محصولات راهبردی گندم و کلزا در شرق گلستان ضروری است‌.

به گزارش خبرگزاری برنا از گنبد کاووس رضا آریان پور در گفت و گو با خبرنگاران طی بازدید از کارخانه ها و بنگاه اقتصادی بخش خصوصی با بیان این که گندم در حوزه امنیت غذایی نقش مهمی را داراست، اظهار کرد: با توجه به اینکه شهرستان کلاله بهترین کیفیت را در میان گندم های منطقه دارد به یک برند ملی تبدیل شده است.

وی با اشاره به اینکه کارخانه آرد شهرستان کلاله برای ۵۵ نفر اشتغال مستقیم و ۲۰۰ نفر اشتغال غیر مستقیم ایجاد کرده است، تصریح کرد: ۹۵ درصد آرد این کارخانه به سایر استان ها صادر می شود.

نماینده مردم شرق گلستان در مجلس تداوم خرید و پرداخت به موقع مطالبات گندم کاران گلستانی را ضروری دانست و گفت: با توجه به کیفیت بالای آرد شهرستان کلاله اداره صمت باید نسبت به تکمیل زنجیره تولید و اشتغال اقدامات لازم را صورت دهد.

آریان پور با تاکید بر اینکه تولید گندم در شرق استان گلستان بالغ بر ۶ هزار تن در سال است، خاطرنشان کرد: ایجاد مرکز تحقیقات محصولات راهبردی گندم و کلزا در این منطقه ضروری است.

وی به نژادی و معرفی ارقام پر بازده به کشاورزان توسط اداره کل جهاد کشاورزی را ضروری دانست و افزود: این کار در مسیر اقتصادی کردن تولید، توسعه یافته های علمی و فنی و کاهش هزینه ها است.

نماینده مردم شرق استان گلستان در مجلس با اشاره به اینکه ایجاد انگیزه برای افراد شاغل در مراکز خرید محصولات استراتژیک باعث صیانت از مواد غذایی و کاهش خطرات مربوط به آن خواهد شد، اظهار کرد: افزایش نظارت بر تولید و تحویل این محصولات سلامت شهروندان را نیز به همراه دارد.

آریان پور از تراکنش خبازی ها در برخی از شهرستانها انتقاد کرد و ادامه داد: یارانه زیادی که دولت برای تولید نان به خبازان ارائه می‌کند باید رفاه شهروندان را فراهم کرده و برای نانوایی ها نیز مقرون به صرفه باشد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز