باکمک بخش خصوصی می‌توانیم در ابعاد مختلف ورزشی کشور بدرخشیم

۱۳۹۹/۰۴/۰۲ - ۰۸:۲۷:۳۸
کد خبر: ۱۰۱۸۴۸۸
باکمک بخش خصوصی می‌توانیم در ابعاد مختلف ورزشی کشور بدرخشیم
سرپرست معاونت امور ورزشی اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی گفت: باکمک بخش خصوصی می‌توانیم در ابعاد مختلف ورزشی کشور بدرخشیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، جبار قوچان‌نژاد در خصوص مهم‌ترین چالش ورزش استان گفت: مهم‌ترین چالش حوزه ورزش استان کمبود اعتبار است که باید برای حل آن علاوه بر یاری‌گرفتن از دیگرنهادها سراغ بخش خصوصی برویم.

وی ادامه داد: هیئت‌های ورزشی باید درپی جذب سرمایه‌گذار از بخش خصوصی و کسب همراهی نهادهایی همچون آموزش‌وپرورش، آستان قدس رضوی و شهرداری باشند، درهمین‌راستا بخش خصوصی فعال در حوزه ورزش نیز باید به‌واسطه حضور مستمر در فعالیت‌های ورزش قهرمانی، حرفه‌ای و همگانی موردحمایت قرار بگیرد.

سرپرست معاونت امور ورزشی اداره‌ کل ورزش و جوانان خراسان رضوی گفت: ارائه و اعمال معافیت‌های مالیاتی یکی از اقدامات لازم برای حمایت از فعالان بخش خصوصی در حوزه ورزش است.

قوچان‌نژاد افزود: رفع مشکل اعتبارات در حوزه ورزش نیازمند ایجاد همدلی و جلب همکاری فعالان و سرمایه‌داران بخش صنعت و تولید به‌طور‌عمومی است، به‌این‌منظور می‌توان برخی معافیت‌های مالیاتی برای بخشی از فعالان بخش خصوصی را که به کمک تیم‌های ورزشی آمده‌اند، وضع کرد.

وی خاطرنشان کرد: اعطای تسهیلات کم‌بهره و وام‌های بلندمدت با دوره تنفس طولانی نیز از دیگر مزایایی است که می‌توان برای سرمایه‌داران صنعتی و تولیدی به‌منظور جلب همکاری و حمایت آن‌ها از فعالیت‌های ورزشی در نظر گرفت.

قوچان‌نژاد افزود: ۵۰ هیئت ورزشی در سطح این استان فعالیت می‌کنند که برخی از آن‌ها محدود است، حمایت از این هیئت‌ها با تأمین اعتبارات مورد نیازشان در قالب روش‌های یادشده کمکی بزرگ و مؤثر به پرورش ورزشکاران در حوزه قهرمانی، استعدادیابی و همچنین ترویج ورزش در سنین پایه خواهد بود. بر اساس اعلام مسئولان اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی ۵۰ تیم از باشگاه‌های ورزشی این استان در لیگ‌های برتر، دسته‌1، 2و3 کشور حضور دارند، اما بیشتر آن‌ها فاقد حامی مالی هستند. درحال‌حاضر در رشته‌های پرطرف‌دار فوتبال، فوتسال، والیبال و بسکتبال ورزشکاران زن‌ومرد استان در قالب تیم‌های لیگ‌برتری مورد حمایت نسبی بخش خصوصی قرار گرفته‌اند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز