سجاد انوشیروانی، مدیر کل ورزش وجوانان استان اردبیل:

مناطق پرخطر و کمپ های ترک اعتیاد به وسایل ورزشی مجهز می شوند

۱۳۹۹/۰۴/۰۲ - ۱۳:۳۲:۵۸
کد خبر: ۱۰۱۸۶۹۲
مناطق پرخطر و کمپ های ترک اعتیاد به وسایل ورزشی مجهز می شوند
سجاد انوشیروانی، مدیر کل ورزش وجوانان استان اردبیل از تجهیز وسایل ورزشی درمناطق پر خطر و کمپ های ترک اعتیاد خبر داد.

به گزارش برنا،دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر اردبیل، با سجاد انوشیروانی مدیر کل ورزش و جوانان استان اردبیل به مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر دیدار و گفتگو کرد.

انوشیروانی، مدیر کل ورزش وجوانان استان اردبیل در این جلسه با ابراز اینکه ورزش می تواند در بازتوانی و برگرداندن افراد مبتلا موثر باشد گفت: اداره کل ورزش و جوانان استان اردبیل با نقطه گذاری مناطق پر خطر و شناسایی افراد مبتلا در شهرستانها و برگزاری برنامه های ورزشی می تواند در مقابله و پیشگیری از مواد مخدرموثر و مفید باشد.
او افزود: تجهیز مناطق پر خطر و کمپ های ترک اعتیاد از وسایل ورزشی را در دستور کار خود داریم و تمام تلاش خود را برای انجام این مهم به کار بسته ایم.
انوشیروانی اضافه کرد: مناطق روستایی هم هدف دیگر ما هستند، که با ایجاد خانه های ورزشی روستایی و تجهیز این خانه ها با وسایل ورزشی نظیر فوتبال دستی ، میز پینگ پنگ، تاتمی، صفحه شطرنج و دارت می توانیم درراستای مقابله و پیشگیری از اعتیاد قدم موثری برداریم.
مدیر کل ورزش وجوانان استان اردبیل در خصوص تعداد خانه های ورزشی روستای تجهیز شده تصریح کرد: در سال ۹۷ تعداد ۴۰ خانه ورزشی، در سال ۹۸ ، ۵۰ خانه ورزشی و در سال ۹۹ طبق دستورالعمل وزارت ورزش و جوانان ۷۰ خانه ورزشی با وسایل ورزشی از قبل فوتبال دستی ، میز پینگ پنگ، تاتمی، صفحه شطرنج و دارت تجهیز خواهد شد.
مدیر کل ورزش وجوانان استان اردبیل اضافه کرد: اعتیاد از بزرگترین معضلات اجتماعی و خانوادگی است که با توجه به رسالت اداره ورزش وجوانان مبنی بر مقابله و پیشگیری از اعتیاد در جامعه ، این اداره کل برنامه های ورزشی و با نشاط و روحیه بخش برای افراد مبتلا در جهت کنترل این موضوع در جامعه و به ویژه در بین خانواده ها را در برنامه خود دارد.
بهشتی در این دیدار با قدردانی از اقدامات اداره کل ورزش وجوانان در راستای پیشگیری از اعتیاد گفت: برنامه های ورزشی می تواند در کاهش آسیب های اجتماعی به ویژه در پیشگیری از اعتیاد در جامعه موثر و مفید باشد.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر اردبیل در خصوص سفیران اجتماعی اضافه کرد: ورزشکاران و قهرمانان ورزشی می توانند الگوهای مناسبی برای جامعه هدف ما باشند که با معرفی این قهرمانان بعنوان سفیران اجتماعی در راستای مبارزه با مواد مخدر می توان افراد جامعه خصوصا جوانان را از افتادن به دام اعتیاد نجات داد .

 

نظر شما