رییس هیئت مدیره مجمع خیرین ازدواج کشور اعلام کرد:

درصد وقف در حوزه ازدواج جوانان نزدیک به صفر است/ عدم وجود مطالبه گری منسجم در حوزه ازدواج جوانان

۱۳۹۹/۰۴/۰۲ - ۱۵:۳۵:۵۶
کد خبر: ۱۰۱۸۷۸۸
درصد وقف در حوزه ازدواج جوانان نزدیک به صفر است/ عدم وجود مطالبه گری منسجم در حوزه ازدواج جوانان
رییس هیئت مدیره مجمع خیرین ازدواج کشور گفت: مجمع خیرین تلاش میکند از تک روی مطالبه گری ها جلوگیری کند و صدای منسجم حوزه تسهیل ازدواج جوانان باشد.

به گزارش خبرگزاری برنا از گرگان: محمد علی محمدی نیک در جلسه برگزاری انتخابات مجمع خیرین ازدواج گلستان اظهار کرد: ازدواج جوانان را میتوان از سه بعد مورد بررسی قرار داد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه در جامعه اسلامی زندگی میکنیم آموزه های دینی بعد اول حوزه ازدواج جوانان است و بعد دوم این حوزه الزامات قانونی می باشد که با توجه به وجود قوانین خوب در موضوع ازدواج بایستی دستگاه های اجرایی در جهت رفع موانع تمام تلاش خود را در تسهیل گری این ضرورت بکار بگیرند.

محمدی نیک در ادامه گفت: ضروریات امروز جامعه بعد سوم این حوزه است که متاسفانه باید بگوییم در حال حاضر در شرایط بحرانی ازدواج جوانان قرار داریم  زیرا جوانان به آستانه ازدواج رسیده اند اما امکانات برای تحقق این مهم برای آنان فراهم نیست.

وی افزود: با توجه به اینکه بر پایه تکالیف دینی با ازدواج نیمی از دین تکمیل میشود پس حداقل بایستی نیمی از بودجه فرهنگی کشور به این بخش تعلق بگیرد.

محمدی نیک تصریح کرد: سن ازدواج به طور میانگین 25 سال ومیانگین سن بلوغ جنسی 12 سال می باشد حالا این سوال پیش می آید که آیا امکانات برای ازدواج جوانان در طی این مدت برای آنان فراهم است؟ و آیا موضوع ازدواج جوانان تا کنون جزو اولویت ها در تصمیم گیری و تصمیم سازی ها بوده است؟

وی با تاکید بر اینکه در حوزه ازدواج غفلت های جدی صورت گرفته گفت: سالهاست این موضوع به عنوان انتقاد مطرح میشود اما متاسفانه تقریبا هیچ عملکرد مثبتی که ما را به حد مطلوب و ایده آل برساند رخ نداده است.

وی ادامه داد: برای گشایش گره ازدواج جوانان بایستی به سمت فضای مشارکت عمومی و دستان توانمند آحاد مردم و خیرین پیش برویم.

محمدی نیک افزود: تلاش های خیرین حوزه ازدواج در گلستان باعث کسب رتبه قابل قبولی در استان در این عرصه شده است و در حال حاضر طرح های موفق در این استان به عنوان الگو در سایر استان ها اجرا میشود.

رییس هیئت مدیره مجمع خیرین ازدواج کشور گفت: ساماندهی فعالیت های مرتبط با ازدواج جوانان، جلوگیری از موازی کاری در این حوزه، عدالت در ارائه خدمات و مطالبه گری از تمامی دستگاه های اجرایی که تکلیف قانونی دارند از اهداف تشکیل این مجمع می باشد.

وی با تاکید بر اینکه درصد وقف در حوزه ازدواج جوانان در حد صفر است گفت: عدم محقق شدن قوانین تسهیل حوزه ازدواج ناشی از نبود نیروهای مطالبه گر و منسجم است این در حالی است که در این قانون تمامی امکانات مورد نیاز، اشتغال، مسکن و... برای تسهیل ازدواج جوانان اندیشیده شده است.

رییس هیئت مدیره مجمع خیرین ازدواج کشور در پایان گفت: مجمع خیرین تلاش میکند از تک روی مطالبه گری ها جلوگیری کند و صدای منسجم حوزه تسهیل ازدواج جوانان باشد.

 

نظر شما