چند استان در محدوده زرد مصرف برق هستند؟

۱۳۹۹/۰۴/۰۲ - ۱۸:۳۲:۴۲
کد خبر: ۱۰۱۸۸۴۳
چند استان در محدوده زرد مصرف برق هستند؟
انتشار نقشه مصرف برق امروز دوشنبه (دوم تیرماه) کشور نشان می‌دهد هم اکنون ۱۴ استان و پنج کلانشهر در محدوده زرد قرار دارند

به گزارش خبرگزاری برنا و به نقل از وزارت نیرو، هم اکنون استان‌های گیلان، آذربایجان شرقی، البرز، تهران، قم، سمنان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، هرمزگان، خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد و بخش‌های شرقی مازندران و جنوب کرمان در محدوده زرد مصرف قرار گرفته‌اند.

علاوه بر این مناطق، پنج کلانشهر تهران بزرگ، تبریز، اصفهان، شیراز و اهواز نیز در محدوده زرد قرار گرفته‌اند.

بر پایه این گزارش، هم‌وطنان ساکن در مناطق یاد شده می‌توانند تنها با کاهش ۵ درصدی مصرف برق خود، در بازگشت به وضعیت سبز تأثیری فوری و بهنگام داشته باشند.

این گزارش حاکی از آن است که همه هم‌وطنان با تنظیم درجه کولرهای گازی روی عدد ۲۴ و استفاده از دور کند در کولرهای آبی می‌توانند در کاهش مصرف برق و کمک به کاهش هزینه قبض خود تأثیر بسزایی داشته باشند.

همچنین عدم استفاده از وسایل پرمصرف مانند ماشین‌های لباسشویی و ظرفشویی، اتو و جاروبرقی در ساعات پیک شبکه از دیگر راهکارهای کاهش مصرف برق به شمار می‌رود. نقشه برق شامل سه رنگ قرمز، زرد و سبز است که در ماه‌های گرم سال توسط شرکت توانیر منتشر می‌شود.

رنگ زرد نیز مناطقی را نشان می‌دهد که مصرف آنها به سقف مجاز نزدیک شده و مصرف برق را خود را مدیریت نکنند، وارد محدوده قرمز خواهند شد. این دسته از هم‌وطنان می‌توانند تنها با ۵ درصد صرفه‌جویی وارد محدوده سبز شوند.

رنگ سبز نیز محدوده‌هایی را نشان می‌دهد که هم‌وطنان ساکن در آنها برق را بهینه مصرف کرده‌اند. رنگ قرمز نیز که البته در نقشه امروز هیچ کدام از شهرها را شامل نمی‌شود، محدوده‌هایی را نشان می‌دهد که بیش از سقف مجاز مصرف کرده و پیک آنها از سقف تعیین شده فراتر رفته است. گفتنی است که هم‌وطنان ساکن در این مناطق نیز می‌توانند با ۱۰ درصد صرفه‌جویی، وارد منطقه سبز شوند.

 

نظر شما