دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر گلستان خبرداد:

تدوین نقشه راه مبارزه با مواد مخدر در استان/ در سال ۱۴۰۰ صد درصد مدارس تحت پوشش اقدامات پیش گیرانه قرار خواهند گرفت

۱۳۹۹/۰۴/۰۲ - ۱۹:۳۱:۳۲
کد خبر: ۱۰۱۸۸۵۲
تدوین  نقشه راه مبارزه با مواد مخدر در استان/ در سال ۱۴۰۰ صد  درصد مدارس تحت پوشش اقدامات پیش گیرانه قرار خواهند گرفت
دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر گلستان گفت: با تاکید بر اینکه مواد مخدر راس آسیب های اجتماعی است از تدوین نقشه راه مبارزه با مواد مخدر در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا از گرگان، محمود روحانی فر پیش از ظهر دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه گلستان، با تاکید بر اینکه مواد مخدر راس آسیب های اجتماعی است از تدوین  نقشه راه مبارزه با مواد مخدر در استان خبر داد و گفت که براساس این نقشه، باید تا پایان برنامه ششم توسعه هر سال پنج درصد از شیوع مصرف مواد مخدر در استان کاهش یابد که نوسازی،بهسازی و پاک سازی جزو اولویت ها در مناطق آلوده استان می باشد.

وی در ادامه اظهار کرد: یک کمیته فرهنگی و پیشگیری،دو کمیته درمان و بازپروری، سه کمیته مقابله با عرضه، چهار کمیته توسعه مشارکت های مردمی و پنج کمیته حقوقی و قضایی به صورت تخصصی در مبارزه با مواد مخدر فعالیت میکنند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان گلستان همچنین از شناسایی ۵۳ کانون آلوده در استان خبر داد.

وی با تاکید بر اینکه مطابق آمار اعلامی در سال ۹۵ گلستان با ۱۳.۸۱ درصد دومین استان شیوع مصرف مواد مخدر در کشور بود گفت: هرچند آمار رسمی شیوع شناسی جدید منتشر نشده اما وضعیت گلستان بهبود یافته و از رتبه دوم به رده‌های میانی (۱۵ و یا ۱۵ به بالا) رسیده‌ایم.

وی افزود: در سال ۹۸، 20 درصد ، در سال۹۹، 60 درصد و در سال ۱۴۰۰ صد  درصد مدارس تحت پوشش اقدامات پیش گیرانه قرار گرفته و میگیرند.

وی ضمن تاکید بر اینکه 53 درصد از خانواده ها آگاهی و اطلاعات لازم در حوزه مواد مخدر را ندارند گفت: در ۳ ماهه ابتدای سال 99 بیش از ۳.۵ تن موادمخدر کشف شده است که نتیجه افزایش اشراف اطلاعاتی بر توزیع کنندگان و فروشندگان مواد مخدر میباشد.

وی یاد آور شد: استفاده از ظرفیت های سازمان های مردم نهاد و همچنین نخبگان در حوزه مبارزه با مواد مخدر بسیار قابل توجه می باشد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز