رئیس اتحادیه میوه فروشان کرج:

قیمت میوه تا آخر تابستان افزایش نخواهد یافت/ نظارت اداره بهداشت و شهرداری عادلانه نیست!

۱۳۹۹/۰۴/۰۳ - ۱۰:۳۴:۱۲
کد خبر: ۱۰۱۸۹۷۹
قیمت میوه تا آخر تابستان افزایش نخواهد یافت/ نظارت اداره بهداشت و شهرداری عادلانه نیست!
رئیس اتحادیه میوه فروشان کرج ضمن ارزیابی از آخرین وضعیت نرخ محصولات باغی در کرج گفت: خوشبختانه قیمت میوه از تعادل خوبی برخوردار است و مردم از بابت تهیه محصولات به لحاظ قیمت با مشکل خاصی مواجه نیستند.

به گزارش خبرگزاری برنا استان البرز، محمدرضا فلاح با بیان اینکه بیش از 90 درصد میوه های تابستانه محصولات داخلی استان البرز هستند اظهار کرد: تابستان برخلاف فصل سرما که اغلب محصولات از سایر استان ها وارد البرز می شوند و گاهی با مشکل سرمازدگی مواجه می شوند که بر قیمت نهایی میوه ها تاثیر می گذارند، تولیدات داخلی استان البرز هستند که به لحاظ کیفی نیز در صدر بهترین میوه های کشور قرار دارند.

وی در خصوص قیمت میوه در فصل تابستان خاطرنشان کرد: باتوجه به اینکه عمده محصولات تابستانه تولیدات داخلی استان هستند پیش بینی می شود که تا پایان فصل گرما افزایش قیمت خاصی را در بازار میوه شاهد نباشیم.

رئیس اتحادیه میوه فروشان کرج ضمن توضیح در خصوص تفاوت قیمت برخی اقلام میوه گفت: مردم همواره بدنبال میوه باکیفیت هستند در حالی که بدون شک محصولات درجه یک از قیمت بالاتری نسبت به میوه های بی کیفیت تر برخوردار هستند.

فلاح ادامه داد: گاها دیده شده برخی مردم قیمت میوه بی کیفیت کنار خیابان را با میوه مجلسی مغازه مقایسه می کنند و از اختلاف قیمت شکایت دارند این در حالی است که در واقع عمده دلیل این اختلاف قیمت بخاطر کیفیت محصول است.

وی با بیان اینکه در یک سال اخیر برخی کسبه مجبور به تعطیلی فروشگاه های‌شان شده اند گفت: متأسفانه بیش از 60 واحد صنفی میوه فروشی در یک سال اخیر ناچار به تعطیلی فروشگاه خود شدند که نقش شهرداری و اداره بهداشت در این اتفاق کمرنگ نبود!

رئیس اتحادیه میوه فروشان مرکز استان البرز با انتقاد از اداره بهداشت گفت: جای تأسف است که اداره بهداشت و شهرداری نظارتی عادلانه ندارند و حتی یک درصد ایراداتی که واحدهای صنفی دارای مجوز می گیرند نسبت به دست فروشان و هفته بازارها اعمال نمی کنند.

فلاح گفت: فشار بسیار زیادی بر واحدهای صنفی تحمیل شده که اگر این فشار و قانون برای همه یکسان باشد قابل تحمل است اما متأسفانه با قدم زدن در خیابان می بینیم که اغلب دست فروشان میوه یا ماشینی ها نه تنها بهداشت را رعایت نمی کنند بلکه این اداره کمترین نظارتی بر آن ها ندارد.

وی با بیان اینکه واحدهای صنفی در مشاغل مختلف باید مورد حمایت نهادهای مربوطه قرار گیرند عنوان کرد: مسئله امروز مربوط به واحدهای صنفی نیست چراکه آن ها دارای مجوز هستند و هریک به نحوی مسائل بهداشتی را رعایت می کنند، معضلات بهداشتی را باید در شب بازارها و هفته بازارها و دست فروشانی یافت که بدون نظارت خاصی مشغول فعالیت هستند و با قیمت پایین زیان های سنگینی را بر مردم و سلامتی آن ها وارد می کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز