مدیر کل امور روستایی و شوراهای استانداری گلستان:

در سال گذشته ۷۲/۵۱ درصد اعتبارات استان در روستاها صرف شده است

۱۳۹۹/۰۴/۰۳ - ۱۵:۲۰:۴۴
کد خبر: ۱۰۱۹۲۴۳
در سال گذشته ۷۲/۵۱ درصد اعتبارات استان در روستاها صرف شده است
مدیر کل امور روستایی و شوراهای استانداری گلستان گفت: در سال گذشته 72/51 درصد از اعتبارات هزینه شده توسط دستگاه های مختلف استان در روستا ها صرف شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از گرگان: علی نصیبی در مصاحبه با خبرنگاران اظهار کرد: گلستان از لحاظ جمعیت روستانشینی با جمعیت 851 هزار و 746 نفر دارای رتبه دوم در کشور است که 935 روستای بالای ۲۰ خانوار و ۹۰۸ دهیاری در استان وجود دارد.

وی ادامه داد: شوراهای روستا دارای سه هزار و 141 عضو می باشند که ۷۸ نفر از این اعضا و تعداد68 نفر از دهیاران را بانوان تشکیل می دهند.

وی یادآور شد : 2/84درصد جمعیت شهرستان مراوه تپه را روستاییان تشکیل می دهند که دارای بالاترین جمعیت روستایی در بین شهرستان های  استان را شامل میشود و شهرستان گرگان دارای کمترین جمعیت روستایی است که آمار آن پایین تر از میاگین کشوری نیز می باشد.

وی تاکید کرد: در حال حاضر ۹۶ درصد جمعیت روستایی از گاز طبیعی و ۹۹.۹۷ درصد از شبکه برق برخوردار هستند.

نصیبی همچنین تصریح کرد: 100 درصد روستاهای استان گلستان تحت پوشش مخابرات و شبکه بهداشت و ۹۰۶ روستا در سراسر استان دارای آب شرب بهداشتی می باشند.

مدیر کل امور روستایی و شوراهای استانداری گلستان بیان داشت: طی یک سال و نیم گذشته پنج هزار 892 طرح اشتغالزایی روستایی به ارزش ۴۴۴ میلیارد تومان تخصیص اعتبار داده شد.

در زمان شیوع کرونا 17 هزار و 132 مورد محلول پاشی و ضدعفونی در روستاهای استان صورت گرفت و همچنین در طرح غربال گری سلامت در استان در ۳۲۴ روستا ایستگاه های فاصله گذاری اجتماعی ایجاد شد.

وی همچنین تاکید کرد: ۳۳ مدرسه شبانه روزی روستایی  در روستاهای   استان وجود دارد.

نصیبی یادآور شد: بودجه دهیاری ها در سال ۹۸ نسبت به سال ۹۷ ،

۱۳۴درصد افزایش داشته است.

از ابتدای راه اندازی دهیاری ها 240  دستگاه حمل پسماند و ۳۶ دستگاه خودروی آتش نشانی به روستا ها واگذار شده است.

نصیبی ابراز داشت: 134 درصد اعتبارات دهیاری های استان گلستان در سال گذشته افزایش پیدا کرده است و اگر میزان ارزش افزوده در کشور محقق شود شاهد افزایش اعتبارات دهیاری ها خواهیم بود.

وی گفت: دولت در سال گذشته 45 میلیارد تومان برای جبران خسارت سیل برای تاسیسات عمومی روستاها اختصاص داد که از این میزان 50 درصد آن تاکنون تخصیص پیدا کرده است.

علی نصیبی در پایان گفت:در سال گذشته 72/51 درصد از اعتبارات هزینه شده توسط دستگاه های مختلف استان در روستا ها صرف شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز