استقرار پشتیبان مرکز داده بورس کشور در زنجان

۱۳۹۹/۰۴/۰۳ - ۱۵:۰۲:۳۷
کد خبر: ۱۰۱۹۲۶۵
استقرار پشتیبان مرکز داده بورس کشور در زنجان
مدیرعامل شرکت بورس اوراق بهادار تهران گفت: با بهره‌برداری از مرکز مالی بورس اوراق بهادار در زنجان، Backup (پشتیبان) Datacenter (مرکز داده) بورس کشور در این مرکز، مستقر خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ علی صحرائی روز سه‌شنبه در مراسم کلنگ‌زنی مرکز مالی بورس اوراق بهادار استان زنجان در جمع خبرنگاران افزود: این ساختمان همچنین مرکز منطقه‌ای تالار بورس زنجان نیز خواهد بود.

وی اظهار داشت: برآورد مشاوران در خصوص هزینه ساخت این مرکز بین ۲۵ تا ۳۰ میلیارد تومان بوده و با توجه به نبود هیچگونه محدودیت منابع مالی در صورت حمایت مقامات استانی و تسریع فرآیندها حداکثر ظرف ۲ سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

صحرائی اظهار داشت: به واسطه آزادسازی سهام عدالت بنا بر فرمان رهبر معظم انقلاب، ۴۹.۵ میلیون نفر از هموطنان به صورت مستقیم، سهامدار خواهند شد که این حجم، نیازمند زیرساخت‌های فنی بزرگ است و قرار گرفتن Backup در این محل، مسائل فنی را پشتیبانی می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه به دلیل وجود نیروی جوان و مستعد، ضریب نفوذ و حضور در بازار سرمایه در استان زنجان بیشتر از میانگین کشور است که می‌توانند از این امکانات و برکات برخوردار شوند.

مدیرعامل شرکت بورس اوراق بهادار تهران با اشاره به استقبال فراوان مردم از بازار سرمایه گفت: به مردم توصیه می‌شود که به شرکت‌های کارگزاری و مشاوره شناسنامه‌دار، مورد اعتماد و تحت نظارت سازمان بورس اوراق بهادار مراجعه کنند زیرا در تمام زمینه‌ها افراد سودجود وجود دارند.

وی تاکید کرد: مردم به‌حتم با پس‌اندازها و منابع مالی مازاد خود وارد بورس و بازار سرمایه شده و پیرو فضای مجازی نباشند.

صحرائی در خصوص میزان اشتغالزایی این پروژه اظهار داشت: اشتغالزایی مستقیم در شرکت بورس اوراق بهادار تهران ۵۰ نفر بوده و پایین است اما چون معاملات در بستر الکترونیکی و فضای مجازی انجام می‌شود طی سال‌های متمادی بعد، بستر مناسبی برای افزایش ضریب نفوذ بازار سرمایه و شرکت‌های مشاور استانی بوده و به صورت اشتغال غیرمستقیم می‌توانند از این مزیت بهره‌مند شوند که به افزایش سرمایه‌گذاری در کشور و استان کمک می‌کند.

وی در پاسخ به علت انتخاب زنجان برای استقرار پشتیبان مرکز داده بورس کشور، خاطرنشان کرد: هر مرکز داده‌ای باید پشتیبان داشته باشد که زنجان با توجه به ویژگی‌ها و مشخصات جغرافیایی و کم‌خطر بودن از لحاظ زلزله، انتخاب شد.

مدیرعامل شرکت بورس اوراق بهادار تهران گفت: نماگرهای فعالیتی مانند انواع شاخص‌ها به‌ویژه رشد شاخص هم‌وزن نشان می‌دهد که بازار بورس از انتهای سال گذشته مورد استقبال قرار گرفته که بخشی از آن مرهون حضور گسترده و مستمر مردم است که روزانه در بعض مواقع تا یک هزار میلیارد تومان نیز جریان نقدینگی وارد می‌شود.

وی اظهار داشت: بازار بورس به دلیل در دسترس بودن، شفافیت و ورود با هر میزان نقدینگی و منابع خُرد، تنها جایی است که سبب می‌شود سهامداران عمده با فروش بخشی از سهام، پروژه‌های شرکت‌های خود را گسترش دهند و یا در سرمایه در گردش، استفاده کنند ضمن اینکه نهادهای عمومی نیز در نظر دارند شرکت‌های خود را واگذار کرده و از منابع آن در راستای اجرای پروژه‌های جدید، بهره‌برداری کند.

صحرائی با بیان اینکه برنامه افزایش سواد مالی را داریم، خاطرنشان کرد: آسیب‌شناسی فعلی این است که سواد مالی مردم برای حضور در بازار سرمایه به اندازه حضورشان رشد نداشته است.

وی افزود: حضور در بازار سرمایه، یک امر تخصصی و زمانگیر است که باید با آگاهی کامل باشد.

صحرائی ادامه داد: برای افرادی که آگاهی پایینی نسبت به بازار سرمایه دارند، حضور غیرمستقیم را توصیه می‌کنیم و در این راستا انواع صندوق‌های سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت و مختلط را توسعه داده‌ایم که مردم می‌توانند از طریق حضور در یونیت‌های صندوق‌ها که هم در زمان، صرفه‌جویی شده و هم افراد متخصص و تحت نظارت سازمان بورس در آن حضور داشته و تمام ریسک‌ها را در نظر دارند از بازار سرمایه استفاده کنند.

پروژه تالار منطقه‌ای بورس تهران در زنجان در زمینی به مساحت یک هزار و ۷۴ مترمربع در هشت طبقه و پنج هزار و ۳۱۲ مترمربع زیربنا ساخته خواهد شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز