فرماندار گنبد کاووس خبر داد:

وضعیت گنبدکاووس قرمز است/ بازگشت محدودیت های مقابله با کرونا

۱۳۹۹/۰۴/۰۳ - ۱۸:۵۹:۲۷
کد خبر: ۱۰۱۹۴۱۷
وضعیت گنبدکاووس قرمز است/ بازگشت محدودیت های مقابله با کرونا
فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس با اشاره به شیوع مجدد بیماری کرونا، گفت: متاسفانه وضعیت شهرستان قرمز اعلام‌شده و محدودیت های پیشین جهت مقابله با این بیماری مجددا اعمال خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از گنبدکاووس عبدالقدیر کریمی در جلسه اضطراری ستاد مقابله با کرونای شهرستان گنبدکاووس با بیان اینکه مردم شهرستان در دوره اول شیوع این بیماری با دستگاه های دولتی و بهداشت و درمان همکاری خوبی داشته اند، تصریح کرد: پویش های مردمی و سمن ها در این مسیر کمک بسیار بزرگی بودند و در سطح استان و کشور نمونه شدند.

وی با اشاره به اینکه در یکی دو هفته اخیر به دلیل عدم رعایت پروتکل های بهداشتی مجدداً به شرایط سخت برگشته ایم، اظهار کرد: متاسفانه وضعیت شهرستان گنبدکاووس قرمز اعلام شده و تخت‌های بیمارستان در حال پر شدن است.

فرماندار ویژه شهرستان گنبد کاووس با تاکید بر اینکه مشکلات مردم به ویژه بازاریان و کسبه را درک میکنیم، خاطرنشان کرد: چاره ای جز اعمال محدودیت های مجدد برای حفظ سلامتی مردم در سطح شهرستان نداریم.

کریمی از اعمال محدودیت های قبلی از روز سوم تیر ماه خبر داد و گفت: از جمله این محدودیت ها می‌توان به عدم برگزاری امتحانات دانشگاه ها، تعطیلی حوزه های علمیه شیعه و سنی، بازار هفتگی، نماز جمعه و جماعت، تعطیلی تالارها رستوران ها و کافه باغ ها اشاره کرد.

وی با تاکید بر اینکه برگزاری هرگونه مراسم عروسی و عزا ممنوع خواهد بود، افزود: برگزاری آزمون های رانندگی، هرگونه تجمع و همایش نیز ممنوع بوده و با متخلفان برخورد قانونی و جدی خواهد شد.

در این جلسه عبدالحمید پالیده رئیس مرکز بهداشت و فرهاد بدیعی رئیس شبکه بهداشت شهرستان گنبدکاووس از وضعیت رو به رشد تعداد بیماران مبتلا به کرونا ابراز نگرانی کردند و خواستار اجرای دقیق پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی و اعمال محدودیت های گذشته جهت  پیشگیری از شیوع بیشتر بیماری و حفظ سلامت شهروندان شدند.

 

نظر شما