در جلسه هم اندیشی جوانان استان با دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر مازندران مطرح شد؛

مظفری: ویروس کرونا موجب غفلت ما از ویروس اعتیاد نشود

۱۳۹۹/۰۴/۰۳ - ۲۱:۲۴:۴۰
کد خبر: ۱۰۱۹۴۵۴
مظفری: ویروس کرونا موجب غفلت ما از ویروس اعتیاد نشود
در آستانه هفته مبارزه با مواد مخدر اعضای مجمع جوانان استان و معاون فرهنگی و جوانان اداره کل ورزش و جوانان نشستی با احمد مظفری، دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر مازندران، برگزار کردند.

به گزارش خبرگزاری برنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان مازندران، اعضای مجمع جوانان مازندران به نمایندگی از جوانان استان در جلسه هم اندیشی با ستاد مبارزه با مواد مخدر استان حاضر شدند تا با ارائه راهکارها و ایده ها و بکار گیری از ظرفیت تشکل های جوانان استان در جهت مقابله با بلای خانمان سوز اعتیاد گام های عملی بردارند.

مظفری در این نشست با تشریح آماری وضعیت اعتیاد در استان گفت: ویروس کرونا نباید موجب غفلت ما از ویروس اعتیاد شود و در برخی موارد آمارهای ارائه شده در این حوزه نشان می دهد همه ما باید جدی تر به این موضوع ورود کنیم.

دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر مازندران با اعلام اینکه نرخ شیوع مواد مخدر در دانشجویان استان نگران کننده است افزود: در پرونده های قضایی نیز عامل بسیاری از ناهنجاری های اجتماعی ریشه در مصرف مواد مخدر دارد که نشان می دهد مهمترین آسیب اجتماعی جامعه، شیوع اعتیاد است.

احمد مظفری با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری درخصوص مقابله با آسیب اعتیاد اظهار داشت: جوانان و ورزشکاران بعنوان قشر تاثیرگذار جامعه باید در زمینه مقابله با اعتیاد احساس مسئولیت داشته باشند و همه ما بدانیم که اعتیاد پشت در خانه ها است و ممکن است بسیاری از جوانان را در معرض خطر قرار دهد.

او کاهش میزان ولادت و افزایش آسیب های اجتماعی را دو آفت اجتماعی دانست و تاکید کرد: این معضلات می‌تواند برای جامعه بحران ساز باشد و ما آمادگی لازم را برای پذیرش ایده‌ها، طرح‌ها و راهنمایی‌های جوانان استان در زمینه مبارزه با مواد مخدر داریم.

محمدرضا ییلاقی اشرفی، معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان مازندران، نیز در این نشست با تقدیر از خدمات ارزشمند مدافعان امنیت کشور گفت: اگر ایثار و شجاعت این عزیزان نبود روند ورود موادمخدر و آلوده شدن جوانان ما می توانست بسیار فزاینده تر باشد.

او با اشاره به اینکه هنوز جامعه جهانی نتوانست دین خود را به شهدا و ایثارگران عرصه مبارزه با مواد مخدر ایران اسلامی ادا کند افزود: معتقدم استفاده از ظرفیت تشکل‌های جوانان و ورزشکاران استان که پایگاه مردمی خوبی در جامعه دارند می‌توانند در زمینه اجرای برنامه‌های فرهنگی برای مبارزه با این بلای خانمان سوز تعیین کننده باشد.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان ضمن اعلام آمادگی اداره کل ورزش و جوانان مازندران برای هم افزایی و همکاری در زمینه کاهش آسیب های اجتماعی ازجمله مواد مخدر بیان داشت: سمن های جوانان مازندران توانایی دارند در اجرا و پیاده سازی برنامه های آگاه سازی و مقابله ای با اعتیاد نقش آفرینی کنند و در رویدادهای مختلف بارها این مهم به اثبات رسیده است.

گفتنی است دبیران سمن های جوانان و اعضای مجمع جوانان استان نیز هر کدام به تفصیل درباره دغدغه های خود در این زمینه مطالبی را مطرح کردند و آمادگی خود را برای مشارکت در طرح های مقابله ای علیه شیوع اعتیاد اعلام داشتند.

image44864

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز